PDA

Vis full versjon : Hvilken bensinpume(r)?

sankeru'n
15/11/10, 15:10
Hallo!
Hvilken bensinpumpe(r) og dyser anbefales til mitt oppsett?

nyoverhalt b21et bunndel
nyoverhalt 531 topp
stivere ventilfjører
A-kam
Haltech E6X sprut med 4 stk ls1 coiler
alu cooler fra KL.
3" eksos
Blir sikkert original turbo og grenrør til å begynne med...

Har vært lh2,4 i bilen før, så er pumpe i tanken og under bilen originalt.

rogern
15/11/10, 17:49
klassikern er vel å ta vekk pumpa under bilen og kun ha en walbropumpe i tanken.

ang dyser så ha du jo masse og velge i. greit og ha noen som er litt større enn effekten du tenker på, så du har litt og gå på.

er vel en formel på nett som sier hvor store du bør ha.
de bruker jo 465cc dyser på 300hk oppsettene, kanksje det er noe for deg?

hvis du skal ha mer effekt enn det kan du kjøpe større.

har 650cc på min. kjekt hvis det blir mer effekt etterhvert + at e85 krever ca 30% mer av alt i bensinsystemet.

sankeru'n
15/11/10, 23:19
Er nok kjekt å ha noe å gå på ja. Men tviler på at je skal noe særlig over 300hk, så de 465cc dysene er nok passe ja. Må jeg ha btr hvis jeg kjører med de dysene?

Går det ann å bruke walbro GSS342 pumpa, eller passer ikke den? Ser kimmit har en billig utgave av den...

Joakim-G_R
15/11/10, 23:27
BTR må du ha uansett. Bosch 558 dyser (sluttnr asså) duger til rundt 300, rett under disse "R-dysene" i fløde, de har 440CC på 3 bar, mot R-dysenes 465CC på 3.8 bar. Men her trenger du somsagt kun 3 bar bensintrykk og ikke 3.8, grunntrykk.

Husk også at jo høyere trykk pumpa på levere, mindre fløde er det. Dvs, 3.8 bar grunntrykk + 1 bar ladetryk resulterer i 4.8 bar bensintrykk. Ikke veldig heldig for fløde og mengde bensin. :)

GSS341 er det vel som passer rett i tankarmaturet.

Jeg ville ikke spart penger på kinapumpe, egentlig.
http://www.fuelpumpsonline.co.uk/walbro-fuel-pump-gss341-motorsport-pump-458-p.asp

Men legg nye ledninger til pumpa. :)

metrakit
15/11/10, 23:28
meiner og sett variant med og bytte pumpa under med ei walbro og lat org tank pumpe stå i:P
veit ikkje kva som er likast elelr billigest men.:P

Joakim-G_R
15/11/10, 23:34
Orginalpumpa feiger ut ganske tidlig, en kompis begynte å miste fuel på rundt 240 hk var det vel.

Bosch 040 i tanken og 044 under bilen fungerer også, da har man bensin en stund. Ettersom 044 leverer mer når den blir matet.

sankeru'n
15/11/10, 23:37
Okay, men hvor langt rekker de originale pumpene da? Rekker de til rett over 200hk? Kommer ikke til æ være noe mer effekt i begynelsen hvertfall... Men får kanskje satse på ei skikkelig walbro pumpe da, hvis det er det beste alternativet:)

gaupe
15/11/10, 23:37
Dessuten er 558 høyohm og ikke lavohm som R-dyser.
Men legg nye ledninger til pumpa. :)

Både 968 og 558 dysene er høgohm.

Joakim-G_R
15/11/10, 23:41
Både 968 og 558 dysene er høgohm.

Det er jo selvfølgelig helt korrekt. :)

Joakim-G_R
15/11/10, 23:42
Okay, men hvor langt rekker de originale pumpene da? Rekker de til rett over 200hk? Kommer ikke til æ være noe mer effekt i begynelsen hvertfall... Men får kanskje satse på ei skikkelig walbro pumpe da, hvis det er det beste alternativet:)

Kanksje, kanskje ikke, ville gått for ei ordentlig pumpe med en gang, så du ikke er uheldig og magrer pga bensintrykket daler. :)

sankeru'n
15/11/10, 23:42
Bra dere retter opp så det ikek blir noe vranglære her:D Hehe

sankeru'n
15/11/10, 23:43
Kanksje, kanskje ikke, ville gått for ei ordentlig pumpe med en gang, så du ikke er uheldig og magrer pga bensintrykket daler. :)

Ja det er nok like greit! Kjedelig å rase motor fordi man skulle spare en tusenlapp eller to der og da...:)

Joakim-G_R
15/11/10, 23:43
Bra dere retter opp så det ikek blir noe vranglære her:D Hehe

Ja, det er tungt med en sulten unge i tillegg til at man har sovet litt lite i det siste. Så jeg skal ta hintet og finne puta...

sankeru'n
15/11/10, 23:45
Ja, det er tungt med en sulten unge i tillegg til at man har sovet litt lite i det siste. Så jeg skal ta hintet og finne puta...

Hehe, det går:)