PDA

Vis full versjon : Startvansker Volvo 850 GLE 1993mod



Joaeng
15/11/10, 08:18
hei!
har problemer med å få starta bilen, den tenner ikke, bare kinner og kinner.
men har byttet tennpluggene og fordelerlokket men det ble ikke bedre. noen som vet noe? den har også begynt å fjuske litt når jeg gir gass, den nykker liksom. dette kom etter jeg skiftet dette.

sier takk til hjelp :)

Redline5
15/11/10, 15:45
Min er akk samme, 92' glt, får ikke start uansett hva faan jeg gjør:S

ola normann
15/11/10, 15:57
Les av feikoder...

Kan du høre om bensinpumpen går?

Joaeng
15/11/10, 19:24
jeg får start på min, men tenner bare innimellom, av og til kommer den plutselig og av og til må jeg kinne i en evighet. pluss av den fjusker når jeg kjører. så min bensinpumpe går :)

mrstfu
15/11/10, 19:33
det der høres akkuat ut som min gjorde før bensinpumpa rusla. når du vrir om nøkkelen til hakk 2 (altså hakket før du starter) skal du høre en ganske tydelig summing fra rett bak høyre baksete, spesielt hvis du feller ned baksetet. dette er bensinpumpa som pumpe opp trykket frem til dysene, hvis du ikke hører denne summinga, er det enten pumpa eller bensinpumpereleet som har gått.

min var og sånn, et helvette å få igang, med en gang den gikk, kunne den gå i timevis. tre dager senere døde pumpa helt.

Redline5
15/11/10, 20:49
Min starter ikke i det hele tatt, sjekka: Fordeler, tennkabler, coil, plugger, bensinpumpe, pumperele, alle vakumslanger, dyser, rail og el til til dyser, styrehjerner, alt er ok, men vil ikke starte!:P

Gir snart opp!! noen som har no ideer??

mrstfu
15/11/10, 21:16
du har strøm på batteriet?:D er ofte de mest åpenlyse feil som unnslipper oss:D

brynna
15/11/10, 23:00
Defekt bensinpumpe gir ikke feilkode. Åpne opp og ta av rør på B pumpa for å sjekke om det faktisk kommer bensin. PS. Hurtigkoblinger på slanger slik som en luft/kompressorkobling. (trekk tilbake nedre del og sett et skrujern el. og vipp av kobling samtidig som kobling holdes tilbake) Vanskelig å forklare denne... Eller som hydraulikkobling på en traktor