PDA

Vis full versjon : Lakkering i utland. Polen/litauen osv.



volvo240v8
14/11/10, 22:54
Hei

tenkte få fiksa opp 95 965 ordentlig.

Noen som vet av noen bra steder i polen/litauen eller noe rundt der som tar en ok penge for hellakkering av bil?

må gjøre en god jobb og lakkering må bli bra :)

oppgi gjerne mail osv så det går ann ta kontakt med dem.

takker for svar :)

tennpluggen
15/11/10, 09:53
det du bør gjøre er å finne en polakk som faktisk er til lå stole på. eller som andre har fått til å kjøre bilen dems ned å følge opp jobben som blir gjort der nede, kan fort bli tull om det ikke er noen der nede å passerpå.

hgnubel
15/11/10, 12:11
Kompis av meg som er så godt som gift med en polsk jente skal hente nylakkert bil fra Polen nå til helgen. Kan sikkert få navn på stedet det ble gjort, men det anbefales veldig sterkt å få med en polakk du kjenner til å gjøre avtale med lakkverksted.

Er nok av jalla-lakkerere og svindlere her i landet, og sikkert ikke noe bedre i Polen (litt ufortjent dårlig rykte, siden vi oftest bare hører skrekkhistoriene), men språkbarriæren er enda skumlere. Prøver du engelsk blir det veldig fort "yes, I understand" når de ikke skjønner bæret.

Var vanskelig nok å spørre etter riktig bensinpumpe på landsbygden i Polen, med hovedsakelig to valgmuligheter: bensin eller diesel ...

volvo240v8
15/11/10, 16:16
Hehe forstår, kan høre med en kamerat av meg, han kjenner en polakk som er utrolig flink men han jobber i Norge og kan dermed ikke presse prisene ned.

men kan jo hende han kjenner til noe i Polen også :)

tennpluggen
22/11/10, 15:02
men husk å legg på prisen det koster å kjøre til å fra da:P

Turbo-HF
22/11/10, 15:21
men husk å legg på prisen det koster å kjøre til å fra da:P

Stena Line? ;)

tennpluggen
22/11/10, 16:05
ja en mulighet det sikkert hvis de stopper i polen:P

Turbo-HF
22/11/10, 16:37
De gjør det ;)

hgnubel
23/11/10, 11:35
Hvis man skal litt lengre sør enn akkurat Gdynia/Gdansk-området så ville jeg heller tatt fergen Gedser - Rostock. Kommer ca rett ut på autobahn, og vesentlig bedre veier enn mye av Polen er velsignet med. Når det er sagt så bygger de tilsynelatende raskere nye veier i Polen enn i Norge, så mye kan ha forandret seg siden jeg var der for litt over et år siden...

volvo240v8
23/11/10, 15:00
For se hva det blir til :)

hgnubel
25/11/10, 14:30
I helgen kom kompisen min hjem fra polen med Galanten (stasjonsvogn) sin lakkert i Volvofargen 455-1420-G994 (en av syv varianter av titangrå perlemor metallic, visstnok).

De hadde bilen i 5 uker, tok 14000 for jobben og har da lakkert blant annet dørkarmer, inni dører, reservehjulsbrønn, hengsler, samt motorrom. Motorrommet lakkerte de angivelig uten å ta ut motoren eller demontere noe, og det ser ut som bilen alltid har hatt den fargen (orginalt var den sølvgrå).

For 3600kr ekstra fikk han også lyddempet bilen, og lakkert rails og vinduspusserarmer svarte.

Kjenner det frister med litt ny lakk nå... det totale regnskapet inkludert ferge, kjøring, mat og overnattinger bikker nok fort 20000, men likevel ikke verst pris synes jeg.

Kent o
25/11/10, 14:57
I helgen kom kompisen min hjem fra polen med Galanten (stasjonsvogn) sin lakkert i Volvofargen 455-1420-G994 (en av syv varianter av titangrå perlemor metallic, visstnok).

De hadde bilen i 5 uker, tok 14000 for jobben og har da lakkert blant annet dørkarmer, inni dører, reservehjulsbrønn, hengsler, samt motorrom. Motorrommet lakkerte de angivelig uten å ta ut motoren eller demontere noe, og det ser ut som bilen alltid har hatt den fargen (orginalt var den sølvgrå).

For 3600kr ekstra fikk han også lyddempet bilen, og lakkert rails og vinduspusserarmer svarte.

Kjenner det frister med litt ny lakk nå... det totale regnskapet inkludert ferge, kjøring, mat og overnattinger bikker nok fort 20000, men likevel ikke verst pris synes jeg.

Hvor ble dette gjort?

hgnubel
25/11/10, 15:26
Hvor ble dette gjort?

Krakow, men han husket ikke navnet på lakkverkstedet. Håper det dukker opp..

THolandsli
25/11/10, 15:33
Har studert et par-tre eksempler på Polen arbeid. Det ene en Nissan Patrol var ikke noe vits i å se nøye på engang, det lyste dårlig arbeid på lang vei av det. Dårlig grunnarbeid, oppretting, unøyaktihet +++++++++

Den andre bilen, en kollisjonskada Mitsubihi Lancer var "grei nok", god flyt i lakken og ikke så altfor mange feil i grunnarbeidet, byttet farge fra hvit til lilla inkl i dørkarmer+++. Men hvor lenge det varer gjenstår å se, etter 2-3mnd var den hvertfall hvit igjen på kanalene på sida. Polakkene bytter nesten aldri ut karroserideler, dem retter det mest utrolige og finner på mye "lureløsninger".

Den tredje bilen, en Opel Omega 3000, var rustsveiset og lakkert av polakker i Norge, det var rett og slett elendig arbeid som de egentlig burde mistet et par fingre for.

Så det kan slå begge veier, konklusjonen min er hvertfall att jeg ikke kommer til å sende noe til polen for lakkering. Jeg gjør det selv isteden.

microplex
25/11/10, 17:20
sett på flere varianter jeg også. men da med en polakk som har kjørt bilen ned og sett på at dette har blitt gjort.

jeg personlig synes dette var vell så greit som i norge.