PDA

Vis full versjon : Montere Sabelt ratt i 240, tips?



-Shark-
14/11/10, 22:41
Kjøpt Sabelt akropolis ratt og medhørende nav for 240.

Når dette monteres subber navet i dekslene som er rundt Spak for blinklys/spyler spak.

Og hvordan får dere tuta til å virke? Regner med at pluss er på den ringen som orginale navet har en knott som kommer innpå ringen?
Må man evnt borre opp til et sted å jorde da eller?

Tips tas imot med takk:)

christoffera
14/11/10, 23:06
på navet er det vel en ledning som stikker ut på sia der man fester mutteren!?

Det er pluss som går inn på knappen til rattet...

Du skal jorde tuta i selve navet. Det jeg gjorde var å ta en ledning og putte på den andre tappen på knappen, og så legge den ledningen i klem mellom rattet og navet.

-Shark-
14/11/10, 23:20
på navet er det vel en ledning som stikker ut på sia der man fester mutteren!?

Det er pluss som går inn på knappen til rattet...

Du skal jorde tuta i selve navet. Det jeg gjorde var å ta en ledning og putte på den andre tappen på knappen, og så legge den ledningen i klem mellom rattet og navet.

Ja på det nye navet så er det en ledning ja, det er vel pluss.
Men fant ingen steder å jorde den andre kontakta til tuta på?- kan være tipset ditt funker =)
Skal se.

Men fulgte med en liten alu ring, kan se ut som en shims av noe slag. Noen som vet hvor denne skal?
Så ikke ut som den passer mellom Navet og rattakselen på bilen heller.

A.Finstad
15/11/10, 00:47
den alu ringen er for å få festa tute knappen ordentlig så den skal mellom ratt og rattnav.

245racing
15/11/10, 00:56
subber navet?

-Shark-
15/11/10, 17:32
subber navet?

Nei, ikke nå lengre. Kappa av den ''trakta som sitter uttapå navet, da ble det klaring=)


den alu ringen er for å få festa tute knappen ordentlig så den skal mellom ratt og rattnav.

Den passer ikke mellom ratt og rattnav, da får jeg ikke skrudd fast rattet.


Nå er problemet at tuta ikke virker, Har prøvd litt med prøvelampe, det er spenning på den ringen innerst, men ikke på den kabelen som kommer ut av navnet der-som er pluss til tuta.
Skal den fjæra som sitter på rattakselen være der? Den satt bak det gamle rattet. Kanskje det er den fjøra som gjør at rattnavet ikke kommer skikkelig inntil den Ringen med pluss til tuta?

Ikke finner jeg noen god jording heller, jorde mellom ratt og rattnav så ut til å funke dårlig.

245racing
15/11/10, 17:33
okei :) sparco ratt du bruker eller?

-Shark-
15/11/10, 17:35
okei :) sparco ratt du bruker eller?

Sabelt akropolis :)

245racing
15/11/10, 17:44
åjaa,nei det har jeg aldri vært borti men veit at sparco navene har subba..

-Shark-
15/11/10, 17:53
åjaa,nei det har jeg aldri vært borti men veit at sparco navene har subba..

ja det er mulig.

Wrasko
15/11/10, 17:59
På luisi ratt og boss, så måtte jeg fjerne ett par ringer for å slippe subbing..


Ang strøm, jordinga er i selve rattstammen om jeg ikke tar feil, så skal være 1 kabel.. Hvordan den festes på Sabelt ratt vet jeg dog ikke

-Shark-
15/11/10, 19:11
På luisi ratt og boss, så måtte jeg fjerne ett par ringer for å slippe subbing..


Ang strøm, jordinga er i selve rattstammen om jeg ikke tar feil, så skal være 1 kabel.. Hvordan den festes på Sabelt ratt vet jeg dog ikke

Ja måtte kappe bort et par ringer.

Ja er jording i rattaksel/stammen, men dårlig jording på navet som hører til rattet der. Får nesten bare forske litt..

Men noen som vet om den fjæra bak orginal rattet må fjærnes?

245racing
15/11/10, 19:25
bare se etter att den lille tappen på rattknappen ligger an mot metallet :) da funker det

-Shark-
15/11/10, 21:30
bare se etter att den lille tappen på rattknappen ligger an mot metallet :) da funker det

hmm.. Får sjekke litt mer i morgen.