PDA

Vis full versjon : lett overhaling b230fk trenger litt hjelp med hva som bør byttes



metrakit
14/11/10, 14:58
hei
eg og syskenbarnet mitt skal ta liten overhaling av en fk bunndel som han eiger
motor har gått ein del ca 280-330 000km og den skal husmortrimmes 200-250hk så tenkte vi skulle bytte litt lager ,pakninger osv.. og trenger litt tips.

hva av lager pakninger trengst/er lurt og bytte ?
eg tenkte på (rådelager og rammelager,stempelringer ,og div pakninger kansje oljepumpe)?

noen som har noen meining om hva som bør gjøres ? evt hva du har gjor og hvordan det har funka.


takker for evt svar

metrakit
15/11/10, 19:42
.........

Lundberg Performance
23/11/10, 14:17
Når du først skal opp med bunndelen så bytt alt, og sett inn h-stål råder.. mål evnt ovalitet i sylindre og nye ringer vis det er tegn om slitasje..

Krissmp
24/11/10, 11:51
hei
eg og en kompis skal ta liten overhaling av en fk bunndel som han eiger
motor har gått ein del ca 280-330 000km og den skal husmortrimmes 200-250hk så tenkte vi skulle bytte litt lager ,pakninger osv.. og trenger litt tips.

hva av lager pakninger trengst/er lurt og bytte ?
eg tenkte på (rådelager og rammelager,stempelringer ,og div pakninger kansje oljepumpe)?

noen som har noen meining om hva som bør gjøres ? evt hva du har gjor og hvordan det har funka.


takker for evt svar

Jeg holder selv på med en b230ft. Jeg har kjopt inn pakningsett med ringer til hele motoren, rådelager, veivlager og stempelringer. Om det ikke er alt for mye slitasje i sylindrene og du har 13mm rådene hadde jeg ikkje gjort noe mer. Disse skal holde fint til 200-250hk. Om du ikke da har planer om mer enn det eller har noen lapper for mye :)

metrakit
24/11/10, 19:39
var noe sant vi tenkte på hvor besteilte du ifra da?

Krissmp
24/11/10, 20:00
Jeg bestilte fra kgtrimning.com Bare send en mail pa hva du vil ha. Veldig god service og kjappe.

Krissmp
25/11/10, 11:59
Jeg målte også oljepumpa med søkeblad. Min var utenfor toleransene oppgitt i haynesboka, så jeg investerte i ny, men ser det att en kan bestille "overhalingssett" fra http://www.lysakerbil.no/

metrakit
26/11/10, 00:10
takker for info:P