PDA

Vis full versjon : Lesjøfors og clubsport på en bruksbil



Sebbe
14/11/10, 13:09
Hvordan er det å kjøre med lesjøfors fjører og clubsport dempere på en bruksbil? blir det for stivt? og hvordan blir det med andre dempere? for eksempel sprint? ser for meg at clubsport blir litt for stive, men er fjørene for stive?

jeg ønsker egentlig bare en mer "sportslig" ikke noe baneracer. samt at den er lavere.

jeg skal forresten ha en v8 i bilen, så det blir jo mye mer vekt forran. så høyden regner jeg med blir grei forran :) slipper å kappe slik som alle gjør.

Kenneth D
14/11/10, 13:14
Jeg kjører med det oppsetten på 245. Av og til så syns jeg at det er stiv men ellers så syns jeg det funker bra. Ivertfall på sommerstid, men på vinteren når det ikke er brøytet så er det et helvete.Er vel en vanesak egentlig, jeg har vendt meg til det.

Kristian s
14/11/10, 13:39
Lav myk bil med store hjul funker dårlig. Da blir det fort subbing.

Har Clubsport og Lesjøfors og 25mm senkeskåler foran på min. Er stivt, men ikke for stivt. Clubsportene er stive, men demper mye mer enn fx gule Koni.
Bilen blir digg å kjøre, men man må ta det litt rolig på hølete og dårlig vei.
Om vinteren er lav bil dårlig uanset.

Sebbe
14/11/10, 13:48
blir vel til at jeg handler meg lesjøfors og clubsport etter vinteren er over da :)

ChrML
14/11/10, 23:09
Hvorfor ikke kjøre på med de litt mykere Sprint demperene? Hvis du er redd for at Clubsport blir for stivt tenker jeg, er jo en bruksbil, da har du jo ikke behov for det stiveste som er på norske kjerreveier.

Sebbe
15/11/10, 17:32
sprint demperene er ikke for lange da? slik at de lett bunner og at det ikke er forspenn? skulle gjerne hatt noen sprint dempere som var like korte som clubsport

ChrML
15/11/10, 17:35
sprint demperene er ikke for lange da? slik at de lett bunner og at det ikke er forspenn? skulle gjerne hatt noen sprint dempere som var like korte som clubsport
Vet ikke om det er samme på 940 og 240, men på 940 er hvertfall både Clubsport og Sprint like lange (dvs 35mm kortere enn standard).

-Shark-
15/11/10, 17:45
Har samme oppsettet på en 244, og det fungerer fint på sommern. Men vinterstid og humpete veier er det ikke så morro!

rogern
15/11/10, 17:54
til 240 er det kun clubsport og racing som er 35mm kortere.
sport er standard lengde og ikke så stive som cs og racing.

volvoRsport
15/11/10, 18:08
Vet ikke om det er samme på 940 og 240, men på 940 er hvertfall både Clubsport og Sprint like lange (dvs 35mm kortere enn standard).

Får vel ikke Sprint til 240 i det hele tatt?

rogern
15/11/10, 18:14
nei trukke det. de typene pedersen selger er sport, cs og racing + rally og rally voc.
alle er standard lengde untatt cs og racing.

Olav'en
16/11/10, 16:30
Du gjer deg sjølv og bilen eit mykje bedre liv og køyreopplevelse med bilstein cs (evt andre kortere dempere) sammen med senkesett i forhold til med senkesett og org dempere fks

HWM
19/11/10, 17:35
Du gjer deg sjølv og bilen eit mykje bedre liv og køyreopplevelse med bilstein cs (evt andre kortere dempere) sammen med senkesett i forhold til med senkesett og org dempere fks

hvorfor?

Olav'en
20/11/10, 23:34
Du myster fjørspenn ved bruk av senkefjærer og dempere med orginal lengd.
Bilen blir spretten å kjøre og du har mindre veg grep en orginalt.