PDA

Vis full versjon : S60 2002 - Forskjell på kupefilter?



aarnes
13/11/10, 18:58
Bilen min har IAQS - må jeg benytte meg av det "billige" filteret fra Volvo?
Siden det er "aktivt kullfilter" eller hva det heter.. har brukt biltemafilter tidligere siden disse koster ca 1/8 del av prisen hos Volvo, men "aktivtkullfilter" sier meg at ikke er biltemafilter..

noen som vet noe om dette?
mister jeg noen funksjoner ved å bruke biltema?

angerman
13/11/10, 23:02
bruk nå ikke slike dårlige etterlikninger... ser altfor ofte folk som har hatt bilen på mekonomen verksted feks. og skal skifte filter på de senere. har dårlig passform,slik at all dritten går forbi filteret. og de legger seg som en ball. nei bruk orginalt. det eneste riktige:) hadde du latt en blind mann klippe håret ditt? hadde aldri latt mekonomen eller andre røre min bil...

aarnes
14/11/10, 00:05
Det jeg trodde.

bilen min var på service hos Snapdrive rett før jeg kjøpte den.
Da ble det byttet kupefilter, og da sto kmstand på ca 122k.
Nå har den dårlige lukta kommet, vinduer dugger m.m - alt som tyder påat filteret skal byttes.

Kjenner at det skal bli godt med 140k service i Sverige . da blir det ordentlige saker.

angerman
14/11/10, 00:46
ikke helmia bil håper jeg? for der er det mye juks. fått biler derfra som ikke hadde gått igjennom pkk her i landet. etter de var på service der. jukser med alt der.

aarnes
14/11/10, 01:50
Nei - HK Bilar i Strömstad.
Har hørt mye bra om de, og de er jo fullbooket som regel 2 mnd frem i tid til enhver tid..