PDA

Vis full versjon : vibrasjoner forstilling



jonass
25/01/10, 22:09
vibrerer noe helt sykt, tok av hjulene fremme og banka litt på innersiden av felger og slikt, brøyt også for og sjekke styreledd og hjullager, men ingen slakke.

har også satt på andre hjul fremme og problemet er der forstatt, hva kan dette være?
bilen er en 940, 96mod

JørnM_940
25/01/10, 22:42
Sikker på at hjulene du prøvde, var i balanse? Ville vært 100% sikker på det før jeg gjorde noe mer. Kan være at du har slakke i tannstanga - en slakke som du kjenner hvis du tar tak i toppen og bunnen av hjulet og rikker inn og ut på det. Du må selvsagt ha hjulet over bakken for å kjenne det.

jonass
25/01/10, 22:55
at tannstanga er løs mener du? får ta meg en tur og få de balansert.

JørnM_940
25/01/10, 23:01
Nei ikke at den er løs, mener at det er slakke (utslitt). Har en tendens til dette på min, men ikke så ille at jeg gjør noe med det ennå. Kom vibrasjonene helt plutselig, eller over tid?

jonass
25/01/10, 23:08
er faktisk ikke sikker, men har blitt verre og verre.

Shaiko
25/01/10, 23:10
du har ikke noen gamle dekk da? gammle dekk har fort for og separere seg ved de tempraturhoppene som er i disse dager.

Og om du skal skjekke styreledd/tannstang så skal du ikke ta tak i hjulet oppe og nede, da må du da på begge sidene av hjulet.

Altså, om du ser på klokka så er det 3 og 9 om du skjønner den dårlige forklaringen min ? =P Dette skal ikke foråsake noe stor vibrasjon i forstillinga di heller. det er ikke rust bak br,skivene dine? når begynnte dette?

jonass
25/01/10, 23:12
har byttet dekk da jeg tenkte som du sier. sjekker klokka 3 og 9, men kjente ikke noe.
ikke rust bak bremse skiver heller. begynte for en uke siden, og nå er det helt jævlig synes jeg. kommer rundt 70km/t og slutter ved rundt 80, og begynner ikke før rundt 180- 190 igjen

Shaiko
25/01/10, 23:14
Du kjenner vibrasjonen i rattet ? eller hele bilen ? det kan ikke være bak liksom?

Evt mellomaksjel opplagring?

jonass
25/01/10, 23:15
rattet vibrere ca 10minutter hvis du tenker klokke. og virberer i girspaka også. skal kjenne på mellom aksel i morgen. føles ikke som det kommer bakfra hvertfall

Shaiko
25/01/10, 23:26
rattet vibrere ca 10minutter hvis du tenker klokke. og virberer i girspaka også. skal kjenne på mellom aksel i morgen. føles ikke som det kommer bakfra hvertfall

VIbrerer det i girspaka så kan det være noe i drivlinja di, et mellomaksjelkryss/ hardy kobling, aksjel opplagring, som gjør at du ved ett gitt turtall er noe som kommer borti rattaksjelen din.

(åpen tenking bare)

JørnM_940
25/01/10, 23:29
du har ikke noen gamle dekk da? gammle dekk har fort for og separere seg ved de tempraturhoppene som er i disse dager.

Og om du skal skjekke styreledd/tannstang så skal du ikke ta tak i hjulet oppe og nede, da må du da på begge sidene av hjulet.

Altså, om du ser på klokka så er det 3 og 9 om du skjønner den dårlige forklaringen min ? =P Dette skal ikke foråsake noe stor vibrasjon i forstillinga di heller. det er ikke rust bak br,skivene dine? når begynnte dette?

Riktig, jeg som hadde feil. Blir slik når jeg tenker meg om:)

Shaiko
25/01/10, 23:31
Det har lett for og bli sånn;p er trossalt mandag! hehe