PDA

Vis full versjon : Rust i overgang mellom tak og frontrute



SverreP
13/11/10, 08:34
I sommer oppdaget jeg at det var blitt en del rust i overgang mellom tak og frontruta. Det meste er under vinduspakningen, men også en del som har spredd seg bakover. Skulle selvfølgelig ha tatt tak i dette fortest mulig, men har ikke hatt tid og ork... Det beste hadde selvfølgelig vært å ta ut vinduet, men dette er dyrt. På bilglassverksted ble jeg anbefalt å "fa en skade" på ruta, så denne måtte byttes, men det er ikke min måte å løse problemet på. Hva vil dere anbefale som framgangsmåte?

rogern
14/11/10, 14:11
åssen bil var dette?

skal du gjøre dette ordentlig må du nok ut med ruta. kan være mer under der du ikke ser.
kanksje mellom platene også.
bør nok sandblåses. er det rust mellom platene er det kjedlig da platene bør splittes/kappes for og få bort alt.

SverreP
22/02/11, 16:20
Dette har nå løst seg. Skadeavdelingen til Bilia så på rustskaden, og mente at denne skyldtes verktøymerker i lakken etter ruteskift. Så etter litt om og men valgte bilglassverkstedet som hadde byttet ruta i 20089 å ta ut ruta og fjerne rusta. Det viste seg at det var rust stort sett i hele ramma rundt vinduet, også nederst. Håper bare de har gjort en skikkelig jobb med å slipe ned og lakke opp, så ikke faenskapet kommer tilbake.

cossykiller
22/02/11, 19:23
bør jo ha gjort det mtp. at du kanskje skal bytte ruter i fremtiden også :)