PDA

Vis full versjon : ABS sensor på bakaksel



etollaksen
12/11/10, 16:08
Hvor er skjøytepunktet til abs sensoren på bakakselen?
Er en 760 turbo 90 mod med multilink mk1

R.G
12/11/10, 16:16
inni bagasjen bak teppe ved påfyllingsrøret for bensin. er en svart boks ligger på innerskjærmen o.l, med hvit/brun og hvit/grønn ledninger går inn i. må prøve å splitte den boksen så sitter kontakta inni der

etollaksen
12/11/10, 17:37
inni bagasjen bak teppe ved påfyllingsrøret for bensin. er en svart boks ligger på innerskjærmen o.l, med hvit/brun og hvit/grønn ledninger går inn i. må prøve å splitte den boksen så sitter kontakta inni der

Okei takk:D
Er så fult onna bilen pga 80L tank pluss multilink så nutta kj følla ledningane:D

etollaksen
19/11/10, 16:04
fant den boksen.
Målte 130K ohm:S

på sensorene framme målte jeg 1K ohm

Så den bak er ødelagt?:S
Er det lett å bytte denne?

R.G
19/11/10, 16:30
er ikke samme verdier foran som bak, pga føleren bak gir også signal til speedometer. virker speedometer så gir den føleren riktig signal for abs. alt går i samma ledninger for bakaksel. ledninga er bare delt under dash med skjøter, att de to ledninger fra bakføler går inn i abs hjerne og til instrument. så feilen ligger mest trolig ett anna sted.

etollaksen
21/11/10, 14:26
er ikke samme verdier foran som bak, pga føleren bak gir også signal til speedometer. virker speedometer så gir den føleren riktig signal for abs. alt går i samma ledninger for bakaksel. ledninga er bare delt under dash med skjøter, att de to ledninger fra bakføler går inn i abs hjerne og til instrument. så feilen ligger mest trolig ett anna sted.

hmm, har målt ohm og spenning på sensorene på framdekka når jeg snurte på dekka, fikk 2V.
har prøvd med en ny hjerne også, men samme feilen var der fortsatt.
kan det være skit på tannhjula til sensorane framme sånn at di vise forskjellig måling?

R.G
22/11/10, 07:41
nei skal ikke ha noe å si om er møkk foran der. du har vel en ekstra sikring til abs som sitter ved hjerne? er denne hel? rele`a som sitter i abs dumpa er hel?

etollaksen
22/11/10, 09:14
hvor er denne sikringen da?
Alle sikringer i "sikringsboksen" er hele.

R.G
22/11/10, 09:17
sitter det ikke en liten rød en i en grå lite rele ved hjerne? mulig du ikke har enne siden 90 modell. sitter ihvertfall på min 89

etollaksen
22/11/10, 09:55
hmm, må sjekke når jeg kommer hjem,
har 90modell ja, er 940front originalt på den, også dashbordet er 90mod og da er sikringene ved førerdør og ikke bak askebegeret.

etollaksen
22/11/10, 10:03
er ikke samme verdier foran som bak, pga føleren bak gir også signal til speedometer. virker speedometer så gir den føleren riktig signal for abs. alt går i samma ledninger for bakaksel. ledninga er bare delt under dash med skjøter, att de to ledninger fra bakføler går inn i abs hjerne og til instrument. så feilen ligger mest trolig ett anna sted.

OK, viss speedometeret mitt virker og abs sensorene fremme induserer spenning når hjulene triller og jeg har målt 1,3K ohm på dem.
Da er alle sensorer OK?:D
Og jeg har prøvd med en annen abs hjerne. Så d kan ikke være denne.

etollaksen
22/11/10, 10:05
Noen som vet hvilke ledere jeg skal måle på, på stikket inn til abs hjernen for å måle om det kommer spenning inn til hjernen?( er litt mange å velge mellom)
Når jeg kjører bilen så går abs av og på av og til. Noen som har opplevd dette?

R.G
22/11/10, 11:25
sånn var en 760 jeg hadde før også. fant ikke feilen... ble bytet det meste da men..

etollaksen
24/11/10, 23:11
Har fonne utav d nå:D

D va det relé under dashbord ved abs-sentral, sikringen hadde røket:P

R.G
24/11/10, 23:48
det var det jeg nevnte tidligere i tråden din:p

etollaksen
25/11/10, 00:05
det var det jeg nevnte tidligere i tråden din:p

Mhm:D