PDA

Vis full versjon : Clutchen gikk rett i gulvet...

PekaillVolvo
12/11/10, 12:02
Da jeg sto i Kristiansund, utenfor Biltema... etter mye viderverdigheter kom jeg meg i gang i 2. gir og kjørte ca. 3,5 mil i 2. giret... Der kom en bilreparatør og kikket under bilen og så at det var et eller annet plastdings som vaieren hadde hoppet av eller knekt seg av eller hva det var... Etter tanntrekking og smerter av høy intensitet på akkurat dette tidspunktet fikk jeg ikke helt med meg hva det var.

Er dette noe man kan fikse på på en Petter Smart-måte, eller må hele greia skiftes eller...? (Har altså ikke sett hva det faktisk er selv, bare hørt om det. Har aldri vært borti dette problemet før på noen av mine biler og dermed er kunnskapen ikke til stede...)

Bjørseth Racing
12/11/10, 12:07
Hvis det bare er wire'n er det fort gjort å bytte.. Er det den gummi tingen som sitter på clutch armen er det ennå fortere å fikse. står pedalen i bånn hele tiden? eller kan du clutche?

Dan Bay-Johansen
12/11/10, 18:10
Er vel gjerne "strammeren" til wiren som er gått føyka, siden det snakkes om plastikk... Sitter vel ca 20cm før selve clutcharmen.

Om det er den så må hele wiren byttes, noe som er en meget kurrant jobb i grunn ;)