Vis full versjon : Parklys og US-lys på egen bryter?
Lurer på om noen har et koblingsskjema / vet hvilke nummer disse 2 ledningene har på lysbryteren?
Har bestilt inn en ekstra grøftelysbryter og kunne tenkt meg å moddet disse 2 lysene inn på den.
Takker for hjelpen :)
ola normann
13/11/10, 11:39
Kom med en pm med mail adr, så sender jeg skjema
ser ut som parklys er koblet på 2 (hvit ledning)
Koblingsskjemaer finner du her: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14
Men istedet for å lese side opp og side ned, hadde jeg heller funnet fram måleinstrumentet å funnet ut hvilken kabel som er 12v+ når du måler mellom den og jord(motorblokka feks).
Kom med en pm med mail adr, så sender jeg skjema
ser ut som parklys er koblet på 2 (hvit ledning)
Vil ikke bakre p-lys også skru seg av da?
Edit: takker for skjema på mail :) og takk for link Morgis :)
ola normann
15/11/10, 12:12
Satt meg ikke inn i problemet ditt, fant bare hvilken ledning som går fra bryter til park....
Satt meg ikke inn i problemet ditt, fant bare hvilken ledning som går fra bryter til park....
okey. Fikk sjekket det, og klipper jeg ledning nr 2 så vil parklys bak også skru seg av. Så blir vel å triske litt med kabelsko helt framme i lykta :)
Er det ikke enklere å bruke parklyset som er der da?
Slipper skru på og av brytere hver gang man ser onkel blå....
Vil ha muligheten til å slå de av ettersom jeg synes det er finere å kun bruke nærlys når det er mørkt.
jeg skjønner ikke helt. hva mener du med at parklys bak slår seg av om du klipper ledning? hvilken ledning er dette?
Vil ha muligheten til å slå de av ettersom jeg synes det er finere å kun bruke nærlys når det er mørkt.
Står du foran bilen og ser om det ser bra ut i mørket????:rolleyes:
jeg skjønner ikke helt. hva mener du med at parklys bak slår seg av om du klipper ledning? hvilken ledning er dette?
Ledning nr 2 på lysbryteren. Etter koblingsskjemaet så ser det ut som om front parklys og bak parklys går inn på samme ledning / signalkabel på lysbryteren.
Står du foran bilen og ser om det ser bra ut i mørket????:rolleyes:
Skal jo se bra ut :) Og kan ikke si at US lyset lyser veien noe mer opp.
Vil tåkelysene lyse selv om ledning nr klippes på lysbryteren?
Har ikke vi blitt enige om hvordan dette skal gjøres nå? ;)
Vil tåkelysene lyse selv om ledning nr klippes på lysbryteren?
Dette skal du vite :P Men har kontroll på tingene nå :)
Har ikke vi blitt enige om hvordan dette skal gjøres nå? ;)
Joda! Men folk svarte på denne tråden etterpå :P
Fant forøvrig ut hvorfor ikke parklyset fungerte på linelyktene.. måtte bare sette i en pære :P
Fant forøvrig ut hvorfor ikke parklyset fungerte på linelyktene.. måtte bare sette i en pære :P
Hmm, lurer på om dette var nevnt i tråden på prosjektforumet....:rolleyes:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=13279
hehe.. hvis jeg husker rett så skrev du en gang i tiden at det fulgte med sånne vanlige pærer og at det var litt styrt å skifte pærer på park-lyset på linselyktene. Uansett fikk det til nå, nå er det bare å få koblet us-lysene på egen bryter så er det go gang :)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=13279
Den tråder tar vel mest for seg hvordan jeg enklest kunne få parklys da jeg trodde at parklysene mine ikke fungerte. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.