PDA

Vis full versjon : Lys funker dårlig!?



TimB
12/11/10, 01:03
Når jeg vrir bryteren i bilen helt over funker ikke lysa, men når jeg setter den i midten lyser det i lyskasterne og park.

Har prøvd og bytte bryteren i bilen, men det var uten lykke!

kan det være et relee? ser det ene releet under rattet har brent seg og har sånn grønn Irr. Drit på seg.

Kan skaffe bilder imorgen, er et relee med en hvit kontakt og en enkel kontakt ved siden av!

TimB
12/11/10, 01:07
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/809.jpg

Fant et bilde nå, er dårlig så skal ta bedre imorgen, men kanskje noen vet om det er et lysrelee eller hva det er!?

TimB
22/11/10, 02:06
Ingen som har vært borti dette problemet før ? :|

Wrasko
22/11/10, 03:01
Hører du at det klikker i ett rele under panseret når du setter på lyset? Har du fjernlys når du holder i spaken til fjernlys?

Da er det det releet ved coilen.. Metallrelee..

TimB
22/11/10, 07:59
Når jeg vrir bryteren helt til høyre lyser ingenting, men det lyser når jeg holder inne fjernlys spaken ja!
Vrir jeg den 1 hakk til høyre så lyser kun lyskasterne og baklyktene ( Ikke parklysene) og setter på fjernlys så lyser fjernlyset!

OGsåå, har det kommet noe mer morsomt, når jeg trykker på bremsen så lyser høyre blinklys inne i dashbordet!?

volvo2før
22/11/10, 11:17
Sjekk lysbryteren din om ledningene sitter skikkelig og om de er intakte. Er bilen fra før 86 så har du en 7-polet bryter som du burde kople hovedlysrelee på. Disse har en tendens til å bli slitt pga høy spenning og ledningene til og fra bryteren blir ofte svært dårlige.

TimB
22/11/10, 17:09
har byttet bryteren til en jeg vet funket! Og bilen er en 88mod!
er det noen releer som kan kødde med meg pga dette?

Wrasko
22/11/10, 17:17
har byttet bryteren til en jeg vet funket! Og bilen er en 88mod!
er det noen releer som kan kødde med meg pga dette?

som nevnt lenger opp..