PDA

Vis full versjon : Splitte ledningsnett (LH 2.4)



depress
11/11/10, 17:47
noen som har erfaring med å splitte ledningsnettet i 740? skal helst ha ut motorstyringsdelen å la resten være igjen så jeg ha putte inn en annen styring og motor. å da ville det vært fint om det ikke var så allt får mye mikk makk som skal til får at den skal fyre og at jeg får beholde en del av funksjonene som er i instrumentpanelet og at ting virker fra tenningslåsen osv. fint om det var en guide eller en veiledning på dette.:D

kristoffer
11/11/10, 22:41
åssen bil / modell er dette ? og hva sitter i den og hva har du tenkt å sette i den :)?

metrakit
11/11/10, 22:46
antagligvis en 90mod 740gl siden det står i sig og lh.2.4 fikk du det året og i 89 om eg ikkje tar feil:P

depress
11/11/10, 22:51
ganske riktig en 90 mod med b230f så skal det ned i en m20b27 med b25 topp og sprut og litt kvassere kam og slikt så det blir fint. rekke seks bmw altso

kristoffer
11/11/10, 23:01
så hvis jeg forstår det rett, så skal du sette inn en bmw motor, og fjerne ledningene til motor styringa på volvo motoren, men enda beholde lysa på bilen og sånn ?

ChrML
11/11/10, 23:05
Sett deg ned og studer koblingsskjemaene. Se hvordan det virker og stryk vekk det du ikke skal ha og tegn på det du skal erstatte. Kommer nok til å ta maaange timer å grave seg ned i dette, men da er det plankekjøring når du skal gjøre det istedenfor at man roter det til eller får seg noen aha-opplevelser :).

depress
11/11/10, 23:18
har satt meg inn i det. bare lurte på om det var en sånn 1-2-3 løsning på det.:D aha opplevelser er jeg vant til, da jeg jobber som elektrikker så bør gå fint. stemmer ja. vil helst ha allt til å fungere. ut med volvo motoren og styringa til den. vet hva som må kobles til hvor osv men er bare ute etter en grei måte på å fjerne det. blir spennende å høre rekkesekser låt fra volvo:rolleyes:

asdf
13/11/10, 17:12
Den letteste løsninga er å koble fra kontaktene under dashbordet og dra ut alt av ledningsnett som går inn i motorrommet. Så setter man seg ned på gulvet med ei saks eller en kniv, snitter opp kabelpølsene og legger ut ledningsnettet.

Deretter tar du et fast og fint grep om kontakten til bensinhjernen og fjerner alt av ledninger som går fra den og utover i kaoset. Neste steg er å gjøre det samme fra kontakten til tenningshjernen.

jan_m
13/11/10, 20:09
va med data sprut i stede? høres ut som mindre jobb oxo

Sebbe
13/11/10, 22:38
va med data sprut i stede? høres ut som mindre jobb oxo
er vel det som er hele poenget? å kun fjerne ledningsettet til motoren og bytte det ut med datasprut

Espen Hveding Nordgård
14/11/10, 00:27
Hva med å bare koble ut alt av motorstyring og legge opp datasprut og la det orginale sitta der? Da kan du jo bytte motor på 123 tilbake til org om du skal på EU eller noe anna morsomt..

metrakit
14/11/10, 13:19
så liker ikkje bt eller eu datasprut helder da ..det må gjømmest godt

s4nd3r
14/11/10, 16:12
går ikkje det an og bruke det orginale elnette til data sprut da?

ChrML
14/11/10, 18:07
går ikkje det an og bruke det orginale elnette til data sprut da?
Jo, det går fint det. Mange som bygger datasprut inn i den originale boksen og plugger den rett i. Men må ofte ha litt ekstra ledninger til enkelte sensorer og slikt så man må ha en plugg til inn på boksen.

depress
14/11/10, 22:56
ideen er at jeg ikke skal fram med noe datasprut ennå da jeg har allt liggende klart av orginal hjerner. å jeg trenger at det skal være drift sikkert. så å begynne å måtte mappe og finne noen som kan ta en fin mapp og ikke bare kjøre med grov mapp gidder jeg ikke nå. på denne tiden av året. men ideen er god. blir nok litt røsk og riv ja. så får vi se hva som skjer til helga. kanskje jeg skal ta noen bilder og sånnt av løsninger så man får laget en how to guide får oss me 7 og 9 serie?

Remiix
15/11/10, 20:27
en smart ting du kan gjøre er å ta ledningsnett fra 90-92 mod 740 diesel eller 90-94 mod 940 diesel. der er det kun til lys og spylertank å det der.. veldig ryddig ledningsnett, som også er lett å bytte..

gaupe
16/11/10, 10:36
en smart ting du kan gjøre er å ta ledningsnett fra 90-92 mod 740 diesel eller 90-94 mod 940 diesel. der er det kun til lys og spylertank å det der.. veldig ryddig ledningsnett, som også er lett å bytte..

Alternativt, så er det vel kanskje håp om å bruke eit frå ein 88 mod med B230K/A?

Remiix
16/11/10, 16:08
det passer ikke om du har 90 mod. kontaktene innenfor torpedoveggen der du splitter det er ikke like.. derfor du må ha fra 90-92 mod 740 eller 90-94 mod 940. der er det helt likt.. så fra diesel blir vel egentlig eneste alternativet om du vil ha det så enkelt som du sier.

depress
16/11/10, 23:47
alt kan fikses når man er elektrikker.:D