mr hansen
11/11/10, 13:26
Er nødt til og komme til bunns i denne saken nå.
Ting som er gjort.
1.skiftet turbo (trykkrør er tørre og ingen olje i innsugmanifold)
2.Veivhusventilasjonen er i orden (funksjonstestet)
3.Ny overhalt topp er satt på med nye tetninger osv...
Her er det altså et felles problem siden det er på alle sylindrer.
Olja kan heller ikkje komme fra forbrennings kammeret og opp i innsugs kanaler i toppen eller??
Eneste veien olja kan komme ner på innsugsventilene da,er via tetninger og styringer.Får ikkje det til og stemme heller,siden tetningene er nye.
Er heller ikkje forbruk av vann,og heller ikkje olja i vannet.Oljetrykket kommer opp en plass, framme på venstre side av toppen (innsugsiden med syl 1).Men at det kan lekke fra oljtrykks kanal forbi toppakning og inn på sylindrer går heller ikkje tror eg.Spessielt ikkje på alle.
Ka er det eg har oversett her da mon tro
Har hele tida trodd at det var noe med oljetrykket,så nå har eg målt oljetrykket.
Fekk da 7 bar med kald motor på 850 omdr.
Oljtrykket ligger på rett over 2 bar på 850 omdr ved oppnåd driftstemp.
Hører denne motoren ska ha ca 1 bar på varm motor,men her er det litt over bar mer en normalt.
Så spørsmålet er da om olja kan komme seg forbi tetninger når trykket er så høyt som det er, selv om tetningene er nye?
Må da være noen som har opplevd lignende inne forumet.
Kor kan eg feilsøke videre her?
Ting som er gjort.
1.skiftet turbo (trykkrør er tørre og ingen olje i innsugmanifold)
2.Veivhusventilasjonen er i orden (funksjonstestet)
3.Ny overhalt topp er satt på med nye tetninger osv...
Her er det altså et felles problem siden det er på alle sylindrer.
Olja kan heller ikkje komme fra forbrennings kammeret og opp i innsugs kanaler i toppen eller??
Eneste veien olja kan komme ner på innsugsventilene da,er via tetninger og styringer.Får ikkje det til og stemme heller,siden tetningene er nye.
Er heller ikkje forbruk av vann,og heller ikkje olja i vannet.Oljetrykket kommer opp en plass, framme på venstre side av toppen (innsugsiden med syl 1).Men at det kan lekke fra oljtrykks kanal forbi toppakning og inn på sylindrer går heller ikkje tror eg.Spessielt ikkje på alle.
Ka er det eg har oversett her da mon tro
Har hele tida trodd at det var noe med oljetrykket,så nå har eg målt oljetrykket.
Fekk da 7 bar med kald motor på 850 omdr.
Oljtrykket ligger på rett over 2 bar på 850 omdr ved oppnåd driftstemp.
Hører denne motoren ska ha ca 1 bar på varm motor,men her er det litt over bar mer en normalt.
Så spørsmålet er da om olja kan komme seg forbi tetninger når trykket er så høyt som det er, selv om tetningene er nye?
Må da være noen som har opplevd lignende inne forumet.
Kor kan eg feilsøke videre her?