PDA

Vis full versjon : strøm brudd på B230k motor



sladdarnii
11/11/10, 00:27
hei har en 87 mod 740 med B230k motor. hva kan være feil og hvor kan den sitte. kjører helt vanelig og pluselig kutter coilen helt og nekter og gi gnist men når jeg legger en ledning fra plussen på batteriet og opp til coilen så klikker det i masse releer og lysa i instrumente lyser men vil ikke starte fordet. og plutselig vil den starte igjen akuratt som ikke noe er galt. er bare en gang i mellom men begynner og bli lei av at det er sånn så vil gjerne få fikset det

sladdarnii
12/11/10, 03:17
ingen som gi svar azza???

TimB
12/11/10, 04:14
prøvd og byttet coil da?

Dcd36
12/11/10, 17:06
Regnet med at Du har sjekket rotor,fordelerlokk og tenn. kabler?

Hadde lignende problemer med min 230K for noen år siden. Det jeg gjorde var å gå over alle koblinger fra coil til hjerne, map- og svinghjulssensor med elektro clean. Byttet kabler fra coil til fordeler, og fra fordeler til plugger.
Har 52mm org. voltmeter i bilen, når motoren plutselig døde, gikk voltmeteret i 0.

sladdarnii
13/11/10, 04:33
sjekk plugger og alt. ville ikke starte i dag og plutselig kom den igjen og gikk gjen.. coilen er bytta også

sladdarnii
13/11/10, 04:35
Regnet med at Du har sjekket rotor,fordelerlokk og tenn. kabler?

Hadde lignende problemer med min 230K for noen år siden. Det jeg gjorde var å gå over alle koblinger fra coil til hjerne, map- og svinghjulssensor med elektro clean. Byttet kabler fra coil til fordeler, og fra fordeler til plugger.
Har 52mm org. voltmeter i bilen, når motoren plutselig døde, gikk voltmeteret i 0. har ikke svinghjulssensor på min 740 med k har halgiver i fordeleren