PDA

Vis full versjon : Bytte kjølevannspumpe - noe annet i samme slengen?



DonCato
10/11/10, 21:29
Har en litt gneldrende ulyd i motorrommet, og har en mistanke om at det er kjølevannspumpa som er i ferd med å si takk for seg.
Mistanken styrkes av at det går litt kjølevæske for tiden, og jeg har planer om å bytte pumpa om ei stund.
Spørsmålet er i grunnen bare om jeg skal bytte andre ting mens jeg er i gang?
Hva ryker nedi der med tid og stund? Kikker litt i Haynes og ser at det er noen hjul/strammere og slikt. Men ryker disse?
Kamakselreima skal i utgpkt holde 18 000 km til, minst, men det er vel greit å bytte denne i samme slengen, tenker jeg.

kermitt
10/11/10, 21:40
bytt regreim, strammehjul, multireima som driver vannpumpe osv og gjør reint alt. tettninga framme på veiva er vel kjekk å bytte og samtidig, ekkel å komme til senere.

Espen69
10/11/10, 21:55
Og kanskje strammehjulet til profilreima(multireima).. Snurr på dem, kjenn og lytt. Regreimas strammehjul ligger vel i settet hvis du handler det.

DonCato
17/11/10, 22:37
Sjekka sånn kjappt at BCB selger registerkit til kr. 1375,-. I følge bildet av kitet (EAN 51.54003) ser det ut til å følge med to hjul også. Er det bare disse to hjulene, og vannpumpa i tillegg, som registerreimaløper rundt? Ja, ser jo bort fra kamhjulene da.
Hvor kjøper folk forøvrig slikt? Mekonomen? Feiltema?

DonCato
18/11/10, 13:00
Og nå viser det seg at skiltet (rettere sagt, klistremerket) med motornummeret er borte vekk. Er bare litt limrester og noe som ser ut som papirrester som henger fast der motornummerlappen skal være.
Hvordan i alle dager kan jeg få fatt på motornummeret igjen?
Har snakka med både den lokale Volvosjappa, Bilia på Kjeller, og Volvo Personbiler Norge, uten at det hjalp så mye. Har sendt de en mail, men har liten tro på at det ordner seg.

ola normann
18/11/10, 15:48
Hva slags bil er det snakk om og årsmodell? vet du noe som helst om motoren?

DonCato
19/11/10, 20:30
Dette løste seg jo likevel. Selv om jeg så litt mørkt på det ei stund.
Fikk svar fra både Bilia på Økern og på Fornebu. Suverent.