PDA

Vis full versjon : et par spørsmål om GLT 170 hk



Redline5
10/11/10, 20:35
1. Hva er det spjedlet INNI innsuget på glt 2,5l 170hk? (sitter en klokke under som åpner et plastspjeld inni innsuget)

2. Den "lille" av de 3 store ledningene på starteren, hva er den til? (sitter 3 store ledninger på starteren/innslaget med 8mm hull, den er hvit med blå stripe trur jeg, mens de andre er rød:S)

3. er lednigsnettet på glt 92'med manuell likt som på 94' glt med manuell? (ser veldig likt ut)

mrstfu
10/11/10, 23:38
1: skulle tro dette er gasspjeldet? altså som sitter innfor innsuget der hvor røret fra luftfilter kommer?

2: ingen aning:D

3: Kommer anpå hvilket diagnosesystem du har. På en 92 har du OBD1 (on board diagnostics), mens OBDII kom i slutten av 94, hvis jeg ikke tar helt feil. Om jeg tar feil, ikke skyt meg, men dette identifiseres lettest ved å se rett bak kjørelys på passasjerside, her burde de sitte to små svarte bokser, rett ved siden av spylerveskepåfyllinga, hvis du har OBD1. dette brukes ved å lese av blink på en diode som feilkoder, og tyde feilkodene fra tabell. hvis ikke sitter det en kontakt for instrument i armlenet/under askebegeret inne i kupeen (har hørt begge deler:D).

Slettmyr
10/11/10, 23:49
1: skulle tro dette er gasspjeldet? altså som sitter innfor innsuget der hvor røret fra luftfilter kommer?

2: ingen aning:D

3: Kommer anpå hvilket diagnosesystem du har. På en 92 har du OBD1 (on board diagnostics), mens OBDII kom i slutten av 94, hvis jeg ikke tar helt feil. Om jeg tar feil, ikke skyt meg, men dette identifiseres lettest ved å se rett bak kjørelys på passasjerside, her burde de sitte to små svarte bokser, rett ved siden av spylerveskepåfyllinga, hvis du har OBD1. dette brukes ved å lese av blink på en diode som feilkoder, og tyde feilkodene fra tabell. hvis ikke sitter det en kontakt for instrument i armlenet/under askebegeret inne i kupeen (har hørt begge deler:D).

Hehe, feil igjen :D OBDII kom ikke før i 96 ;)

mrstfu
11/11/10, 00:01
det var på full vei inn i 95 hvertfall... mente OBDII kom rett i kjølvannet av facelift jeg.... :D

Folkvord
11/11/10, 01:55
1. mener det er en ventil på en måtte som opner seg på eit visst turtal for og få mer effekt, har lest om det på nette om hva den gjorde en gang( her inne kansje??)

2. kan det vere den som gjer strøm til rele på radiatorvifte?

3 mener dem skal vere like, så lenge dei har samme utstyr og slik

Redline5
11/11/10, 16:05
Stemmer, ikke gasspjeldet! med det plastspjeldet som åpner inni innsuget til alle 5 sylinderane.;)