PDA

Vis full versjon : godkjenning av fk i 940.



mhs940
10/11/10, 15:14
har en 1991 mod 940 sedan, levert orginalt med 230 f.
denne ble bytter ut med en 230fk før jeg kjøpte den.

nå ble jeg stoppet i teknisk og fikk full visning av bilen, så trenger litt info om hva jeg må gjøre og hva jeg trenger for og få motoren godkjent.

fåreligger verken søknad på motorbytte eller kvitering på motor da bilen var ombygd før jeg kjøpte den.

er det noe forskjell på bremsene?

er montert 3" helt ut, med en lyddemper. trenger jeg katalysator og hvordan er det med støynivået?

n0gga
10/11/10, 17:30
Katalysator trenger du nok ja...
Skal ikke si noe for sikkert, men tror bremsene er godkjente til en FK.

Devils
11/11/10, 22:12
har en 1991 mod 940 sedan, levert orginalt med 230 f.
denne ble bytter ut med en 230fk før jeg kjøpte den.

nå ble jeg stoppet i teknisk og fikk full visning av bilen, så trenger litt info om hva jeg må gjøre og hva jeg trenger for og få motoren godkjent.

fåreligger verken søknad på motorbytte eller kvitering på motor da bilen var ombygd før jeg kjøpte den.

er det noe forskjell på bremsene?

er montert 3" helt ut, med en lyddemper. trenger jeg katalysator og hvordan er det med støynivået?

er ikke noe forskjell på bremsene. husk at Fk har 136hk og er lavtrykksturbo?
er det vanlig f motor eller Fb som har stått i biln før?
jeg fikk fortalt av biltilsynet da jeg hadde 940 gl som hadde orginalt B230FB og ble montert en B230Fk at det hva ikke noe problem angående godkejninga sia de motoran har samme hk antall

eksos bir nok ikke godkjent da jt 3" med ei potte ikke stiller kravan tel biltrangsynet, sku ha hadd ei tel potta og katalysatorn på.

kvittering kan du nu få til.

Deluxio
11/11/10, 22:40
husk at fk har 136hk og er lavtrykksturbo?


135 :)

Solbekk
12/11/10, 10:11
http://volvoforum.no/volvo_info/ombygginger_900-serien.htm
Du kan høre med volvo om å få papirer på at 940'n ble levert med FK :)

mhs940
15/11/10, 21:04
takker for alle svar, blir vel og sattse liv og helse og dra inn til satansvegvesen nå snart for og prøve:)

Devils
16/11/10, 00:22
jeg hadde en 940gl som hadd B230FB og fikk beskjed av bltilsynet her i MO I RANA at jeg måtte bare ha med med ombygningspapirer fra volvo om hva så vart tilatt så sku de godkjenn 940 jeg hadde med FK.
Spurte han også angående kvitteringer på motor og fikk beskjed at de hva ikke så nøye på det. men jeg fortalte hvordan bil og motor hva bidd henta/kjøpt fra trøndelag og Fk motorn fulgte med.