PDA

Vis full versjon : Volvo 740 i elverumsområdet



konso
09/11/10, 23:24
Tenkte å høre om noen har sett en tidligere bil jeg har hatt i elverumsområdet? Sjekket opp reg nr og eier bor i elverum.
Bilen var blå når jeg eide den, er en diesel med reg nr KB16265.

R.G
09/11/10, 23:44
Tenkte å høre om noen har sett en tidligere bil jeg har hatt i elverumsområdet? Sjekket opp reg nr og eier bor i elverum.
Bilen var blå når jeg eide den, er en diesel med reg nr KB16265.

ja har den bilen;) hadd den i ett år nesten tror jeg, fruen som bruker den, står reg på faren hennes tror jeg

R.G
09/11/10, 23:44
bilen er svart nå, rusler å går, men skulle likt å vist hvem som har lagt opp å koblet elnett i denna der. drivi i 3 dager for ett år sida med å koble alt til orginalt pga lys og dilldall. bare brant sikringer, batterier, startere osv. men alt er i orden med den nå. starter å går og i daglig drift:) fortsatt d24tic i den:)

konso
10/11/10, 21:16
Spørs om han som kjøpte den av meg har holdt på, for den ble ikke tatt godt vare på av han. D24tic og ja, var ikke det i den når jeg hadde den, men hadde vært kult å hatt det den gang :)
Får tro den lever lenge ennå :)

R.G
10/11/10, 21:26
åssen diesel var det i den da du hadde den? sugediesel?:) sitter diesel fra 940 i en nå, grunn til att el nett var kødd var pga var flyttet over el nett fra 940 og lodda å skjøta i hue å ræva:P eneste minus er vel att starter er kødd noen ganger motor er halvvarm, må banke litt på den for att den skal gå rundt da. helt ok nårr den er kald og driftsvarm:) men begynner å bli litt smårust her og der. gulv å greier, så jeg får vel ta meg noen dager med sveise jobb før eu kontroll:)

konso
11/11/10, 22:03
Ja, jeg bygde den om til diesel fra b230k som var veldig sliten. Hadde motoren fra en bil jeg hadde før jeg kjørte opp. Den ble overhalt for andre gang av meg pga soting i stemplene, og fant ut i samme slengen at det var isatt turbostempler i motoren, men hadde ikke cash til turbo den gang. Så ble bare med sugis...
Men har fått rett motor nå da :)

R.G
11/11/10, 23:36
skjønner:) rett motor ja;) går jævlig bra nå, og billig i drift:) kjørte fra elverum til bergen, oppskrudd, på 0,5 på mila, bare pen og jevn kjøring, da var det fruen som kjørte:P så er fornøyd med bilen jeg, bare få tak i ny starter ett sted snart.

jan_m
17/11/10, 00:25
raskt spm... hvordan er det med god kjening med disel?

R.G
17/11/10, 16:52
vet ikke. ikke jeg som godkjente denne. er godkjent ombygd til suge diesel, men er 24tic nå. dem sa ikke noe på turbo og intercooler på bt når jeg viste eksos. men årsavgift er dyrere enn bensinbil, tror det skal være greit å godkjenne med papirer fra volvo:)

konso
18/11/10, 21:45
Var ren plankekjøring hos BT.
Skaff dokument fra Volvo Norge på motorbytte, der står det hva som skal til. Og følger du den så er det greitt.

Baum91
17/01/11, 01:30
var ikke denne her kvit?
eg å en kompis var ute å skrudde på 740en has endag!

så kåm de en kar bort til oss å begynte å snakke om at han hadde en 740 på den tida han var ung! så sa han at de var Kb skilt so at den hadde vert blå å var her i området!
da kåm eg på at de var denne bilen her! :) å den er svart nå me diesel!

men han sa at han hadde kjøpt bilen NY me addon styling å skin seter å alt av utstyr som er ibilen..å at den då var kvit :)

R.G
17/01/11, 12:30
var ikke denne her kvit?
eg å en kompis var ute å skrudde på 740en has endag!

så kåm de en kar bort til oss å begynte å snakke om at han hadde en 740 på den tida han var ung! så sa han at de var Kb skilt so at den hadde vert blå å var her i området!
da kåm eg på at de var denne bilen her! :) å den er svart nå me diesel!

men han sa at han hadde kjøpt bilen NY me addon styling å skin seter å alt av utstyr som er ibilen..å at den då var kvit :)

vært kvit orginal ja, også blå, oså svart blank nå:) er komplett ORG addon på den rundt hele ja. leppe bak og foran ligger i garasjen for tida, men sideskjørta sitt på. org vinge, snowcap. hele pakka. er en del utstyr ja. el speil, el vindu x4, el takluke, svart helskinn,sentrallås, oppvarma speil/bakrute med tidsbryter osv osv:) kb 16265. står ute på gården her;)

men får se om den går igjennom eu i mai, er desverre en del rust som har beg å komme. noen hull i gulv, i bagasje, ett hull i motorrom mellom rammevang og innerskjærmen mot torpedo på høyre sida hvis noen skjønner. så går ikke eu bra, så blir motor og div tatt ut og satt i en anna 7/9 serie tenker jeg:)

164E 1972
23/02/11, 19:30
Hei, har hatt denne bilen og lurer på om du noen gang er intressert i å selge den igjen? savner den sinnsykt mye!!

R.G
23/02/11, 19:49
Hei, har hatt denne bilen og lurer på om du noen gang er intressert i å selge den igjen? savner den sinnsykt mye!!

sendt deg pm