PDA

Vis full versjon : SKIBOKS til V 70 .. 97 mod



Kristiansand
09/11/10, 21:36
Noen som kan anbefale en skiboks som ser pen ut på denne bilen?? Mørk grå helst.. og kanskje ikke spinndyr.... Kjøper gjerne brukt.

Sagen
10/11/10, 08:04
Noen som kan anbefale en skiboks som ser pen ut på denne bilen?? Mørk grå helst.. og kanskje ikke spinndyr.... Kjøper gjerne brukt.
Skiguard 850 er en boks som passer bra.

Reppemarkus
10/11/10, 16:07
Jeg har alltid likt Packline boksene, meen tror det er litt smak og behag :)

Morgis
10/11/10, 16:12
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4126

Morgis
10/11/10, 16:13
Skal det bli en smule pent, så må det være en flat en som følger linjene på bilen, og er lakkert i samme farge..

Tore
10/11/10, 21:18
Jeg har en skiguard 850 til min. Det er en slik lav sak som ligger nesten nedpå taket. Og jeg hater den maks! Har ikke prøvd den etter at jeg satte på "fat-rails" men i høy fart begynner den å oscillere så mye at den slår i taket. Har snakket med Skiguard om dette og de mente det var ett vanlig problem pga for myk rails. Lufta fra frontruta kommer inn under skiboksen og løfter denne så den begynner å oscillere. Fikk tilsendt noen gummiklosser som skulle legges i tunellene mellom boksen og skistativet for å løfte skiboksen len centimeter eller så fra taket slik at lufta fra frontruta skulle få en større åpning å passere gjennom. Det ble en del bedre, men likevel ikke noe digg når man har det travelt...

Morgis
10/11/10, 22:11
selge? ;)

Tore
10/11/10, 22:36
Egentlig ikke - den er litt for praktisk å ha tross alt - bare hater'n fordi jeg må holde meg under 120 hele tiden, inkl når jeg kjører forbi, hvis ikke banker'n på og vil inn... Håper egentlig det er bedre når jeg nå har montert fatrails. Dem virker mye stivere. Dessuten er den så stygg at ingen vil kjøpe'n lell. Den er mørkegrønn og særs lite pent håndtert av tidligere eier (fikk den med bilen, er lakkert i samme farge som den forrige audien han hadde...). Stygg, gir mer plass og setter en klar begrensning for fart og morro... Praktisk å slenge ski og slikt oppi og bare låse...

Sagen
19/11/10, 07:34
Har som nevnt en Skiguard 850 på min, monter på "fat-rails". Har ikke merket noe til at den oscillerer. Kan hende det er forskjell på ny og gammel 850 boks.

Nilsebu
22/11/10, 00:49
Jeg lånte en packline skiboks av søskenbarnet mitt som også kjører v70 når jeg skulle ned til stavanger en gang. Fant ikke bilde av boksen montert på bilen, men dette var en litt mer "lavprofil" boks, og uten å vite om hastigheter og skibokser så lå jeg i 160 i fullt håp om å rekke fergen (rakk den ikke), men merket ingenting til skiboksen, bortsett fra litt forandring på tyngdepunktet.

MrX
22/11/10, 08:17
Svigerfar lånte bilen og var så snill og montere skiboksen før vi startet på ferie i sommer.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1388.jpg

Vet ikke hvor han har funnet det stativet, men det ble raskt byttet ut med ett nytt fra thule. Fant ikke bilde av bilen med det nye stativet, men den ligger veldig fint og lavt på bilen. Hastigheter over 120-130 er ingen problem. Funderte på og få den lakkert nå som bilen skal lakkes. Blir jo uansett ikke noe skjønnhet, men syns faktisk ikke den ser så ille ut med tanke på at den bare var noe jeg fant på låven.

gaupe
22/11/10, 11:29
Jeg har en skiguard 850 til min. Det er en slik lav sak som ligger nesten nedpå taket. Og jeg hater den maks! Har ikke prøvd den etter at jeg satte på "fat-rails" men i høy fart begynner den å oscillere så mye at den slår i taket. Har snakket med Skiguard om dette og de mente det var ett vanlig problem pga for myk rails. Lufta fra frontruta kommer inn under skiboksen og løfter denne så den begynner å oscillere. Fikk tilsendt noen gummiklosser som skulle legges i tunellene mellom boksen og skistativet for å løfte skiboksen len centimeter eller så fra taket slik at lufta fra frontruta skulle få en større åpning å passere gjennom. Det ble en del bedre, men likevel ikke noe digg når man har det travelt...

Vi har ei skiguard 850 vi også:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs517.ash1/30459_421941086536_525136536_4928510_17063_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs537.snc3/30459_421941091536_525136536_4928511_6555314_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs557.snc3/30459_421941096536_525136536_4928512_2174101_n.jpg

Den er nær ubrukeleg på denne bilen, det slår og oscillerar heilt villt, i enkelte tilfeller ned til 90 km/t, i det minste på tom boks.

På sonicen, derimot, er denn boksa perfekt, merkar knappast noko til boksa, og den ligg perfekt på bilen, det er nok designa for V70N denne.

Bråkar forøvrig mykje meir på V70 2000en også, tenkte å prøve med kraftigare gummi på innfestinga, og litt andre angrepsvinklar, men har ikkje kome så langt. Hadde boksa på sonicen når vi var til aust-sverige i sommar, og det fungerte over all forventning.

Robert H.
22/11/10, 11:45
Unnskyld at jeg spør, men hva i huleste bruker dere disse boksene til?:rolleyes:
Dere har jo stasjonsvogner hele gjengen...
Har ingen problemer med å få med bagasje til ferien i caben og da har vi to hunder med også. (I sele for de som måtte lure):cool:
De gjør jo absolutt ingenting positivt for utseendet på bilene, og ødelegger tyngdepunktet totalt.
Nei, englighten me please..:D

gaupe
22/11/10, 11:51
Unnskyld at jeg spør, men hva i huleste bruker dere disse boksene til?:rolleyes:
Dere har jo stasjonsvogner hele gjengen...
Har ingen problemer med å få med bagasje til ferien i caben og da har vi to hunder med også. (I sele for de som måtte lure):cool:
De gjør jo absolutt ingenting positivt for utseendet på bilene, og ødelegger tyngdepunktet totalt.
Nei, englighten me please..:D

Når ein har to hundar, to voksne og to halvoksne, samt bagasje, så trur eg din c70 blir i det minste laget. Rett nok var det berre ein hund med på denne turen.

Robert H.
22/11/10, 11:58
Når ein har to hundar, to voksne og to halvoksne, samt bagasje, så trur eg din c70 blir i det minste laget. Rett nok var det berre ein hund med på denne turen.

Ja, det har du nok rett i, men nå er det nå slik at vi greier oss med C70'n.
Barna får kjøre selv.:D

Tore
22/11/10, 12:43
Vi har ei skiguard 850 vi også:

Den er nær ubrukeleg på denne bilen, det slår og oscillerar heilt villt, i enkelte tilfeller ned til 90 km/t, i det minste på tom boks.



Da er vi to med samme problem. Som sagt var skiguard ikke helt ukjent med problemet. Håpet det skulle bli bedre med fat-rails men ser at siden dere har dette vil det ikke gjøre saken bedre...

Fikk noen gummiklosser fra Skiguard som jeg skulle sette mellom lastestativet og boksen slik at den ble bygget opp omtrent en centimeter. Dette bedret problemet noe, men har ikke testet så mye ennå. Gir bedre mulighet for lufta fra frontruta til å komme under skiboksen uten å måtte løfte den så den begynner å oscillere...

gaupe
22/11/10, 13:19
Da er vi to med samme problem. Som sagt var skiguard ikke helt ukjent med problemet. Håpet det skulle bli bedre med fat-rails men ser at siden dere har dette vil det ikke gjøre saken bedre...

Fikk noen gummiklosser fra Skiguard som jeg skulle sette mellom lastestativet og boksen slik at den ble bygget opp omtrent en centimeter. Dette bedret problemet noe, men har ikke testet så mye ennå. Gir bedre mulighet for lufta fra frontruta til å komme under skiboksen uten å måtte løfte den så den begynner å oscillere...

Trur det varierte litt med dei forskjellige gummiklossane, men det hjelp jo lite når du får nokre sekundmeter med motvind, og problemet tek til i 80 km/t. Det er tydeleg at lufta som går mellom tak og boks, har veldig stor hastigheit. Kan jo hende at det hadde vore bedre på ein bil utan takspoiler.

gubben
22/11/10, 13:25
Hva gjør dere når boksen skal på/av uten å lage merker i biltak eller rails? Løfteanordning i garasjetaket? Ser gjerne bilder eller skisse på dette.

MrX
22/11/10, 17:07
En person på hver side av bilen så løfter man den bare rett av. Ingen problemer det.

Alternativene for meg var enten skiboks eller og bytte ut bilen med en caravelle eller noe annet i den størrelsesorden. Bare barnevognern tar jo halve bagasjerommet, så skal man ha med 2 hunder på rundt 50 kg hver og bagasje. Kommer godt med med skiboks da.

Kan forøvrig legge til at nå har jeg en Avensis som leiebil, og med den ville jeg ha blitt nødt til og kjøre med en liten henger etter om jeg skulle på ferie. Fyttigrisen hvor trang den er i bagasjerommet.

Min boks havnet omtrent i den høyden som Gaupe har på sin, men jeg har ingen problemer med oscilleringer

Tore
22/11/10, 17:13
Hva gjør dere når boksen skal på/av uten å lage merker i biltak eller rails? Løfteanordning i garasjetaket? Ser gjerne bilder eller skisse på dette.

Jeg har Thule boxlift eller noe slikt i garasjetaket.

Morgis
22/11/10, 21:24
til skiboks å være, var den der 850 boksen utrolig lekker !

Tore
23/11/10, 14:04
til skiboks å være, var den der 850 boksen utrolig lekker !

Form før funksjon... Som gaupe og jeg sier; den oscillerer når man passerer norske fartsgrenser.... Slitsomt, men kjekk å ha for plassen.

gaupe
23/11/10, 14:11
Form før funksjon... Som gaupe og jeg sier; den oscillerer når man passerer norske fartsgrenser.... Slitsomt, men kjekk å ha for plassen.

Boksa vart bytta pga at vi hadde ei anna Thule boks, som var den største som var å få, den var så grusomt stygg, at eg nekta å køyre bil om den stod på, så vi er litt jålete :)

Revell
15/10/11, 19:11
tar opp denna gamle tråden litt jeg:p Har nå kjørt med Skiguard 850 på både 940n og V70N'n til broren min og sliter ikke med att den blafrer og slår;) Men igjen så har man visstnok ikke lov og overskride 100km/t med skiboks heller;) så kommer nok ikke til og slite i vinter:D

Morgis
16/10/11, 00:10
lånte også en skiguard boks til sverige i vår. occiliderte over 100kmt. slo godt i taket
da jeg avogtil glemte meg bort og tok noen forbilkjøringer