PDA

Vis full versjon : b230ET trenger tips



Robintic
09/11/10, 19:52
har 531topp, A-kam, 98mod FK-bunn! men med ET sprut! hvem lager spesial chip til disse? tenkte ca 350hk! trenger chip,dyser osv... men hvilken størrelser og fasonger? :P

velocity
10/11/10, 15:27
har 531topp, A-kam, 98mod FK-bunn! men med ET sprut! hvem lager spesial chip til disse? tenkte ca 350hk! trenger chip,dyser osv... men hvilken størrelser og fasonger? :P


Jeg anbefaler egentlig deg å bygge om til LH.2.4 sprutet... ta fra en volvo 240 da disse har det enkleste nettet.

Volvo-Lars
10/11/10, 15:48
Jeg anbefaler egentlig deg å bygge om til LH.2.4 sprutet... ta fra en volvo 240 da disse har det enkleste nettet.

Hvis du først ska bytte sprut, så ville jeg gått for datasprut.

Han nevner 350hk å da ender LH 2.4 "pakka" opp på det samme som ett greit sprut.

velocity
10/11/10, 17:23
Hvis du først ska bytte sprut, så ville jeg gått for datasprut.

Han nevner 350hk å da ender LH 2.4 "pakka" opp på det samme som ett greit sprut.



Er forsåvidt enig med deg, men hvis økonomien er stram så er lh det billigste. kombinert med bredbåndslamda. menneh, ja det er jo best med feks MS til et slikt oppsett. :)

Robintic
10/11/10, 21:28
takker! blir nokk datasprut! men bilen må opp å gå med org. sprut i første omgang! skulle gjerne hadd en bra chip til ET til det kommer datasprut inn i bildet =)

turbocontainer
14/12/10, 20:15
hvorfor skal alle bytte til LH 2,4? motronic funker till trimming det og!;)

TeamBørnOut
14/12/10, 20:24
Avansert trimming? ......
De fleste bytter fordi det er et litt nyere sprut som det er enklere å modifisere..

EivindG
15/12/10, 00:11
Hvis du først ska bytte sprut, så ville jeg gått for datasprut.

Han nevner 350hk å da ender LH 2.4 "pakka" opp på det samme som ett greit sprut.

ok, ka mener du et greit datasprut og mapping kommer på?

abarth racing
15/12/10, 08:31
ms er jo kansje billig i innkjøp, men må jo mappes av noen med rullende landevei eller i benk, for å få det strøkent, å da blir det fort dyrt. lh 2.4 er jo mye enklere forr mann i gata.:)

abarth racing
15/12/10, 08:33
ok, ka mener du et greit datasprut og mapping kommer på?

jeg monterte ms på gamle 740n min for ca 6000 komplett med bredbandslambda og alt jeg trengte.
og fikk pris på mapping hoss skinne på 12-18000,-

Langedal
15/12/10, 09:05
Robintic: Ta kontakt med "Mattsson" på det svenske TPC forumet (mener det var han i hvertfall) angående chip. Har har masse forskjellige map til forskjellige oppsett med Motronic. Han har tidligere laget custom chipper på bestilling, og gjør det sikkert enda om man spør pent.

Det at Jetronic 2.4 er frelsen til alt vondt her i verden er bare en forum-sykdom.

Langedal
15/12/10, 09:06
Avansert trimming? ......
De fleste bytter fordi det er et litt nyere sprut som det er enklere å modifisere..

Og når ble Jetronic 2.4 egnet for avansert trimming? :rolleyes:

TeamBørnOut
15/12/10, 09:09
var bare noe jeg la til for å svare "litt" i tråden...

EivindG
15/12/10, 19:02
jeg monterte ms på gamle 740n min for ca 6000 komplett med bredbandslambda og alt jeg trengte.
og fikk pris på mapping hoss skinne på 12-18000,-

det var liksom det som er greien... er ikkje sprutet ( med sensorer osv ) som koster allverden. vis mann skal kjøpe chiper, lmm osv så kommer man fort opp i prisen til et sprut, men det er før man har mappet. og sprut uten ordentlig mapp, vel... ka e da vitsen? men utenom det er det noen som har erfaring med piggyback? er det noen som har begitt seg ut på det selv? altså justere det selv med laptopp ( mappe det om du vil ) og fått det til å funke bra??

Berg Performance
16/12/10, 11:33
Har mappet megasquirt med meget greit resultat, kun etter vei\bane. Fungerer i mine øyne bedre enn chipping av lh2.4 i allefall.

Piggyback brukes vel stort sett på sprut som ikke regulerer seg selv så mye, som for eksempel motronic.

EivindG
17/12/10, 00:30
Har mappet megasquirt med meget greit resultat, kun etter vei\bane. Fungerer i mine øyne bedre enn chipping av lh2.4 i allefall.

Piggyback brukes vel stort sett på sprut som ikke regulerer seg selv så mye, som for eksempel motronic.

ok, det e jo kanon. en bekjent av meg har en 244 med ca 380, eller hadde. han har fortsatt bilen men dataspruten ble ikkje bra etter en liten "optimalisering" på egen hånd. Men eg vet ikkje ka han gjorde.