PDA

Vis full versjon : bensintrykk på tomgang?



mr hansen
09/11/10, 13:24
Noen som vet kor høyt bensintrykk det skal være på v70 R på tomgang?
Det ligger mye bensin i innsugs kanalene ner mot ventilene og oppå alle stemplene.Pluggene er og veldig våte.tenker litt på bensintrykk regulatoren,om det muligens kan ha skjedd noe med denne.Noen som har vært borti detta her?.Vil ikkje dysene gi for mye vis trykket er for høyt?

Morgis
09/11/10, 13:32
ryker bilen mye? feilkoder?
Den pleier å registrere om bilen går unormalt feit.
"For fet eller for mager blanding ved tomgang" er en feilkode feks.
ville nå sjekket om vakumslangen til regulatoren er ok.. mulig du har et "non-return" system på din, og da ligger vel regulatoren i bakkant av motoren.

mr hansen
09/11/10, 14:06
Bilen ryker mye ja,lukter mye bensin av eksosen.Har ikkje fått opp motorlampa enda pga dette.Men godt mulig det ligger feilkoder alikavel.Regulatoren står på selve dyserekka trodde eg da.eller er ikkje det den?.Står ikkje noen vacumslange der hvertfall.Er kunn et rør som går på dyserekka/fuelrailen,det er bensintrykket inn regner eg med.Ingen bensin retur på den heller.Regulatoren står vel kanskje en annen plass da hehe:)
ryker bilen mye? feilkoder?
Den pleier å registrere om bilen går unormalt feit.
"For fet eller for mager blanding ved tomgang" er en feilkode feks.
ville nå sjekket om vakumslangen til regulatoren er ok.. mulig du har et "non-return" system på din, og da ligger vel regulatoren i bakkant av motoren.

Morgis
09/11/10, 14:10
følg rørene bakover. mulig den står rett ved vinkelkassen/høyre drivaksel

mr hansen
09/11/10, 15:00
Fant den,eg så trodde den sto på dysserekka (Flaut:o).Ska ta av vacumen til regulatoren oppe med innsuget,og se om den blir verre da.Vet ikkje helt ka som ska skje da,ska den få mindre eller mer bensin da?.Ska ta og gå over slangene med startgass,er det en lekkasje så vil det komme fram da håper eg.kan eg ta av regulatoren uten at bensinen renner utav tanken?
følg rørene bakover. mulig den står rett ved vinkelkassen/høyre drivaksel

Robert H.
09/11/10, 15:02
Fant du ut hva som gjorde at den brukte olje egentlig?

mr hansen
09/11/10, 15:36
Nei holder på enda,har forandret seg litt nå.Nå ligger det mye bensin i alle innsugskanaler i toppen og oppå stemplene.men den bruker olje enda,vet ikkje om det er blitt bedre.Men stinker bensin av eksosen.Så holder på og feilsøke litt rundt bensinregulatoren
Fant du ut hva som gjorde at den brukte olje egentlig?