PDA

Vis full versjon : Øvre motorfeste V70



martho
08/11/10, 21:08
Hvordan er denne foringen og bytte selv? Har hørt snakk om at den må presses inn? Er det en vanskelig jobb uten det riktige verktøyet som trengs?
Noen som har erfaringer med dette?

Takker for alle svar.

Arvid André
08/11/10, 21:19
Jeg tok bare å skar av den som satt der med et baufilblad. Bare pass på at du ikke skader selve feste. Jeg brukte ei tvinge og en trekloss for å få inn den nye hvis jeg ikke husker feil. Smørte den inn med salo bare, så den glei litt lettere. Det var min desperate måte å gjøre det på, finnes sikkert bedre og litt lettere løsninger, men det funka :)

martho
08/11/10, 21:30
Jeg tok bare å skar av den som satt der med et baufilblad. Bare pass på at du ikke skader selve feste. Jeg brukte ei tvinge og en trekloss for å få inn den nye hvis jeg ikke husker feil. Smørte den inn med salo bare, så den glei litt lettere. Det var min desperate måte å gjøre det på, finnes sikkert bedre og litt lettere løsninger, men det funka :)



Oki. Så det må skjæres ut ja! Vurdere og gjøre det selv viss jeg ikke får festet jeg bestilte fra realcar før verkstedtime jeg har på onsdag. Noen småting som skal gjøres så tenkte jeg de kunne ta feste i samme slengen :P

Morgis
08/11/10, 22:01
Står litt i denne tråden http://forum.vccn.no/showthread.php?p=69997

mrstfu
08/11/10, 23:15
anbefaler hvertfall polyforing!

martho
09/11/10, 08:25
anbefaler hvertfall polyforing!

Jeg har kjøpt en annen type, men tror ikke de er polyforing. Kjøpte powerflex hos realcar! Noen som har erfaring med de? Håper jeg har bestilt rett, har ventet i over 1 uke på det nå :P
Det var visst forsinket fra hovedlageret.

Robert H.
09/11/10, 15:04
Jeg har kjøpt en annen type, men tror ikke de er polyforing. Kjøpte powerflex hos realcar! Noen som har erfaring med de? Håper jeg har bestilt rett, har ventet i over 1 uke på det nå :P
Det var visst forsinket fra hovedlageret.

Powerflex=polyforing.

martho
09/11/10, 15:44
Powerflex=polyforing.

Høres bra ut :)

mrstfu
09/11/10, 19:28
jeg har det på bilen min, og kjenner en del som har det, er KJEMPEFORNØYD!

som du sikkert så på din gamle foring, var det ikke mye 'foring'i den, den gummibiten rundt hylsa i senter pleier å være spist opp. skru ut den, skjær ut den gamle foringa med et blad fra en baufil, (piece of cake, bare ikke skad selve motorfestet:D), og dytt inn fra venstre side (mot luftfilter) først. dytt deretter i selve hylsa, og bruk den til å guide den andre delen inn fra høyre side. her kommer bitchen, den er TRANG! foringa er et par millimeter tjukkere enn motorfestet, derfor bruker du som sagt hylsa til å guide den siste delen på, og bruker deretter skrutvinge eller noe i den dur, for å få et jevnt press på foringa. ettersom du strammer vil antageligvis noe av kanten på foringa havne utafor, bare forsiktig led den på innsiden av motorfestet igjen, og skru videre.

det kan lønne seg å løsne armen som går inn mot torpedoveggen, det gjør jobben noe enklere.

prinsippet til denne foringa er å hindre motoren i å vri seg under turtallsendring, og med en stiv foring vil du visstnok kunne oppleve en liten forandring i gassrespons... kan ikke si jeg merket noe, men du merker motorlyd MYE bedre inn i kupeen, og føler deg litt nærmere motoren, for å si det sånn. i tillegg, da den hindrer motor i å vri seg, sliter den mindre på eksosmanifold, hvor det på disse bilene, fort oppstår lekkasje.

lykke til!