PDA

Vis full versjon : volvo 850 fusking



holm_1987
07/11/10, 19:39
hei.

jeg har en volvo 850 96 mod 20 ventiler 144 hk.jeg har et problem med at den fusker litt på tomgang å under kjøring.av å til så fusker den skikkelig under kjøring.jeg må bytte skjøtestykket mellom manifold å eksos annlegg.kan det ha noe med den å gjøre.å er det vanskelig å bytte den delen selv.håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

hilsen

michael holm

mrstfu
07/11/10, 20:07
20 ventiler 144HK? der er det noe som skurrer, 144hk bensinmotor (b5252s) er en 10 ventiler, 20 ventiler er 170hk. les av vognkortet på motorstørrelse og effekt, litt lettere å hjelpe da.

at den fusker på tomgang og kjøring kan være veldig mange ting, skjekket tenningsdeler? ledninger, plugger, fordeler + lokk, coil er ting som ofte fører til ujevn gange, det samme gjør dårlig tomgangsmotor, sjekk denne:

guide til rens av tomgangsmotor og gasspjeld (http://volvoforum.no/tips_triks/850_tomgangsmotor.htm)

vet ikke om det er luftmassemåler (LMM) på din, men denne jobber sammen med andre sensorer for å sikre riktig bensin til luftblanding, det kan fort være et problem.

finnes et drøss av andre ting som kan sjekkes, vent på flere svar:D

brynna
08/11/10, 18:20
Kan komme med et tips vedr. slakke i overgang eksosmanifold/rør.
Opprinnelig er det en ganske kraftig ring der som slites. (En type "tettering" av støpegods)
Volvo har en ny ring som er noe tykkere. Er det allerede for mye slitt vil denne løsningen hjelpe lite, da kan det hjelpe med et sveisestykke som Biltema selger. Noe mer jobb med denne reparasjonen.
Kjenner du litt slakke når du stikker handa ned bak motoren og "rikler" på røret kan det være verdt et forsøk å kjøpe en ny ring

Morgis
08/11/10, 19:13
finnes 20ventilere på rundt 140hest.

Fusking kommer nok ikke pga den skjøten som er deffekt, såfremt det ikke er stor lekkasje der som kan ødelegge for lambda verdiene..
har du feilkoder?

holm_1987
08/11/10, 20:28
Kan komme med et tips vedr. slakke i overgang eksosmanifold/rør.
Opprinnelig er det en ganske kraftig ring der som slites. (En type "tettering" av støpegods)
Volvo har en ny ring som er noe tykkere. Er det allerede for mye slitt vil denne løsningen hjelpe lite, da kan det hjelpe med et sveisestykke som Biltema selger. Noe mer jobb med denne reparasjonen.
Kjenner du litt slakke når du stikker handa ned bak motoren og "rikler" på røret kan det være verdt et forsøk å kjøpe en ny ring


da får jeg prøve meg frem litt.takk for hjelpa så lenge hvertfall

holm_1987
08/11/10, 20:30
finnes 20ventilere på rundt 140hest.

Fusking kommer nok ikke pga den skjøten som er deffekt, såfremt det ikke er stor lekkasje der som kan ødelegge for lambda verdiene..
har du feilkoder?


jeg har hatt bilen på feilkodesøking å der fant de ikke noe.men jeg får prøve meg frem litt.takk for tipset

holm_1987
08/11/10, 20:35
20 ventiler 144HK? der er det noe som skurrer, 144hk bensinmotor (b5252s) er en 10 ventiler, 20 ventiler er 170hk. les av vognkortet på motorstørrelse og effekt, litt lettere å hjelpe da.

at den fusker på tomgang og kjøring kan være veldig mange ting, skjekket tenningsdeler? ledninger, plugger, fordeler + lokk, coil er ting som ofte fører til ujevn gange, det samme gjør dårlig tomgangsmotor, sjekk denne:

guide til rens av tomgangsmotor og gasspjeld (http://volvoforum.no/tips_triks/850_tomgangsmotor.htm)

vet ikke om det er luftmassemåler (LMM) på din, men denne jobber sammen med andre sensorer for å sikre riktig bensin til luftblanding, det kan fort være et problem.

finnes et drøss av andre ting som kan sjekkes, vent på flere svar:D




jeg har nesten akkurat bytta fordeler + lokk.da var den fin en stund.men jeg har mistanke om at det kanskje er koilen som er litt gåen.får så fort jeg rører littt på plugg ledningen til koilen så blir fuskinga borte,en stund.men så kommer den tilbake.jeg får sjekke plugga mine å alt å se bare.takk for tipsa.jeg får bare prøve meg frem litt.

mrstfu
08/11/10, 23:29
da er nok det et godt sted å starte, coilen er inget problem å bytte, prøv med en kamerat sin, evt en biltemacoil til en billig penge, så finner du fort ut om det er den:D


finnes 20ventilere på rundt 140hest.


til 850?

da trekker jeg meg som vanlig tilbake i dyp skam, i visshet om at jeg har lært noe idag og:D