PDA

Vis full versjon : 850 2.5l 20v 97 modell stopper i kaldt/fuktig vær



Alpejohn
06/11/10, 12:13
Hei,

Har en kollega som sliter med 850en sin. Nå som vinteren kommer krypende, og det regner en del, så begynder bilen og stoppe, ikke vil starte.

Han starta den en morgen før han skulle på jobb, han syns han hørte noe fusking, men tenkte ikke over det, da han kom ut hadde bilen stoppa.

Her en annen dag ville den ikke starte. Og den har hatt tendenser til og fuske. Dette skjer ikke når det er tørt/varmere i været.


Noen som har noen ide på hva dette kan være? :)


Mvh
Fredrik

Daruu
06/11/10, 12:19
Gamlingen hadde samme problemet, visste seg at han ikke hadde bytta hverken tennplugger, pluggledninger eller fordeler + fordelerlokk siden han kjøpte bilen 5 år før.

Bytta dette og problemene hans ble borte, lønner seg å bytte dette uansett om det er lenge siden sist.

Alpejohn
06/11/10, 12:20
Gamlingen hadde samme problemet, visste seg at han ikke hadde bytta hverken tennplugger, pluggledninger eller fordeler + fordelerlokk siden han kjøpte bilen 5 år før.

Bytta dette og problemene hans ble borte, lønner seg å bytte dette uansett om det er lenge siden sist.

Ja, jeg tipsa han om at det kunne være fukt i fordeler eller noe slikt.
Men skal si at han bør bytte for å utelukke at det er det som gjør det vertfall:)

Takker for tipset!

Kjetil Krømcke
07/11/10, 18:23
Jeg hadde liknende problem etter motorvask, blåste tørt mellom plugger og plugghetter og problemet løst, mulig det er vann der eller dårlige plugger.

holm_1987
07/11/10, 19:24
hei.

jeg har en volvo 850 96 mod 144 hk 20 ventiler atomat.jeg har et lite problem å det er at den vil ikke gå onkelig.den fusker litt.å det hender at den napper under kjøring.også må jeg bytte skjøtestykket mellom manifold og eksos annlegg.er det vanskelig å bytte dene delen.