PDA

Vis full versjon : Motorproblem 960 95 modell. *Haster*



volvo240v8
04/11/10, 21:43
Hei.

har vært flink idag og byttet dempere foran, byttet bremseslanger foran og luftet bremser. byttet også glass på høyre framlykt og fjernet i den sammenheng visker motorene til lyktene.

etter dette vil ikke bilen starte, kan virke ut som den ikke for tenning siden den starter heller ikke på startgass.

noen som bor i nærheten av østfold/rygge som har peiling?

eller evnt andre som kan hjelpe meg på vei?

har nettopp kjøpt bilen og har ikke så god greie på disse 6èrne.

er en 2,5 liter 24 v.

bilen har startsperre så lurer på om noe kan ha kødda seg til der men tror ikke det.

er avhengig av og få bilen til og gå.

Tusen takk for hjelp :)

Mvh Ole Andre.

245 gl
05/11/10, 17:05
Får du kjinna? eller vrir du om nøkkelen og så skjer ingenting?

Min vil noen ganger ikke starte, jeg vrir rundt nøkkelen og ingenting skjer...virker som om girvelgeren ikke får god nok kontakt i P slik at start sperra slår inn ( skal jo ikke starte når girvelger står i D)...da riksler jeg bare litt på girvelgeren så kommer den...

n0gga
05/11/10, 17:11
Tror nok startmotoren går, mtp at han forteller den ikke starter med startgass, noe som er litt ubrukelig uten starter :P

volvo240v8
05/11/10, 17:18
Motoren går rundt og for bensin men tenner ikke. noen andre gode tips?

Volvo_960_1995
05/11/10, 18:20
Motoren går rundt og for bensin men tenner ikke. noen andre gode tips?

Sjekk tenningsmodulene sine jordningspunkt på AC kompressor.

Sjekk at det ikke er dårlig kontakt på alle 6-seks tennplugger sin kobling, under det svarte dekselet. Ofte problemer der og.

De har en lei tendens til å kortslutte, på grunn av dårlig kabling og varme. Husker ikke nøyaktig i farten hva ledningene skal tåle av varme, men røsket ut noen for noen år siden på en 960, og tror jeg det stod 105 Grader Celsius.

I farten kommer jeg ikke på noe annet enn det.

Hold oss oppdatert.

Takk.

Iversen
05/11/10, 20:42
prøv og ta ut kontaktstykket til kamaxelsensoren. Sitter bak toppen til høyre. På eksoskammen. Sleit etter motorbytte med å starte min, feilsøkte i 3 uker(!) Viste seg å være dårlig kontakt på denne sensoren. Tok den ut, og motoren fyra med en gang.
Lykke til.

volvo240v8
06/11/10, 00:07
Er litt rart at dette skal skje sånn plutselig etter det jeg har gjort :S startet ett par timer før liksom.

har kommet så langt at det ikke er gnist.

pluggene er bløte av bensin men antenner ikke.

er det noen form for kræsj bryter på disse bilene?

har jo hatt av fangeren og det kan jo gjøre så den har blitt utløst evnt.

takker for tips skal gå over og sjekke :)

Volvo_960_1995
06/11/10, 17:01
Har du fått det til ?.

volvo240v8
07/11/10, 01:05
Har tenning og kommer bensin til filter men vil ikke starte :S pluggene er bløte også så skjønner ingenting.

har fått feilkode på styrehjerne og tomgangssignal får den ikke.

turbohjelle
07/11/10, 18:33
sjekk at div jorder er skrudd skikkelig fast. kompis hadde noenlunde samme problem, da var skruen på innsuget løsnet litt.

240-turbo
07/11/10, 18:51
bytta plugger ?

volvo240v8
08/11/10, 00:01
Jordinger osv er ikke rørt men har ikke rørt dette før jeg skrudde heller så syntes det er veldig merkelig at det skal skje sånn plutselig.

Pluggen gnistrer fint og ser bra ut så ser ikke noen grunn til og bytte plugger.

volvo240v8
10/11/10, 00:01
Er det kræsjbryter på disse bilene?

R.G
10/11/10, 11:17
Er det kræsjbryter på disse bilene?

du har ikke rivi av noen jordinger ved spyleveske/batteri når du tok ut pussermotora dine? jording til tenningsmodul o.l

volvo240v8
10/11/10, 15:48
har sjekket og kan ikke se noe som ligger løst og slenger.

R.G
10/11/10, 17:17
må nesten være noe i region nedi der siden du da har fjernet lyktepussermotorer hvis tullet kom etter da. vil nå jeg tro....

Volvo_960_1995
10/11/10, 17:32
du har ikke rivi av noen jordinger ved spyleveske/batteri når du tok ut pussermotora dine? jording til tenningsmodul o.l

Jordingen på de bilene er festet til samme "stolpe" som AC kompressoren er festet i.

Lært av bitter erfaring med ett useriøst selskap som mente det støttestaget var overflødig....Og kastet det bort, bilen stod i x-antall dager, før Bilia fant feilen nesten med engang.

Har du nok power / strøm på battiriet ?.

Kan det være startsperren på Automaten som er slått inn ?.

Sjekk kontakt punktene under med girkassen, og spray godt inn med Elektro rens, se om de henger "sammen".

Sjekk girkasse velgeren, visst den er sklidd ut av posisjon, så tror du at bilen er i P og så er den egentlig i R...


Er det VDO sin startsperre som står på din bil ?.

volvo240v8
10/11/10, 17:54
Dårlig med strøm på batteriet nå gitt men kjører på med starthjelp når jeg holder på :)

vis jeg ikke bruker startsperra vil ikke starter slå inn vis den er gått i stykker.

men den drar jo rundt så ikke noe problem med startsperre eller at den står i P.

sender den på verksted til uka og for fikset det tror jeg.

er lei av og ikke ha bil nå.

JørnM_940
10/11/10, 17:57
Er ikke noen kontakter til frontlykta du har glemt? Min 940 vil ikke gå hvis ikke kontakten til framlyktene står i:p

volvo240v8
10/11/10, 18:22
Hmm det kan jeg jo forsåvidt sjekke :D

men det er rart den ikke skal gå uten det men :S

Volvo_960_1995
10/11/10, 20:12
Hmm det kan jeg jo forsåvidt sjekke :D

men det er rart den ikke skal gå uten det men :S

Men har du sjekket kontaktene under på girkassen ?

Det er kontakter på begge sider av Automaten.

Og er det VDO sin startsperre som er montert ?. Har en slik en på min bil, siden den kommer fra Tyskland.

Ikke gi deg enda ;)

volvo240v8
10/11/10, 20:13
Nei har ikke vært under bilen og titta.

Blir og sende den på verkstedet til mandag mest sannsynlig.

Volvo_960_1995
10/11/10, 20:21
Nei har ikke vært under bilen og titta.

Blir og sende den på verkstedet til mandag mest sannsynlig.

Ok, men hvilken startsperre har du ?.

Er det montert alarm i tillegg. (Defa / Volvo Guard ) ?.

Takk

volvo240v8
10/11/10, 20:25
har vært alarm i den tidligere men er den er kuttet ut.

er defa ur i bilen.

bilen er tatt inn fra tyskland i 98. vet ikke hvordan startsperre det er :) er sånn sperre du setter inn en penn i ett hull så lyser den. og da er startsperra slått av:)

Volvo_960_1995
10/11/10, 20:40
har vært alarm i den tidligere men er den er kuttet ut.

er defa ur i bilen.

bilen er tatt inn fra tyskland i 98. vet ikke hvordan startsperre det er :) er sånn sperre du setter inn en penn i ett hull så lyser den. og da er startsperra slått av:)

Takk, det var det jeg ville vite.

Det er VDO Immobilizer, har en slik en jeg og. Dog med kun en "nøkkel". Har lest endel om de som har fått problemer med de på nettet.

Finner ikke skjema for å demontere det....Masse svarte kabler som går rundt omkring over alt inni bilen.

Håper for din skyld at det ikke er den som er defekt, da håper jeg bare at den har "mistet" koden sin.

Takk for svar.

volvo240v8
10/11/10, 20:42
Jeg har ikke noe problem med startsperra etter hva jeg kan skjønne.

jeg har 2 så har dobbelt opp :)

fordi den funker som den skal :D drar rundt som den skal og får bensin og gnist, men kan hende gnisten er for svak til at den tenner at det er noe med tenning en plass.

blir verkstedet med på Tirsdag kanskje så for dem se på den :)

Volvo_960_1995
10/11/10, 20:53
Jeg har ikke noe problem med startsperra etter hva jeg kan skjønne.

jeg har 2 så har dobbelt opp :)

fordi den funker som den skal :D drar rundt som den skal og får bensin og gnist, men kan hende gnisten er for svak til at den tenner at det er noe med tenning en plass.

blir verkstedet med på Tirsdag kanskje så for dem se på den :)

Da vil jeg gjette på hva de finner :p

Dårlig med A (strøm) på batteri.

Dårlig kontakt imellom Coiler og svakstrømskontakt i toppdekselet. (Ofte problemer der og med lekkasjespenninger).

Dårlig kommunikasjon med VDO`en og bilens totalt intigrerte system ifra VDO.
Dårlig jord til Gnistforsterkerne.

Håper du tar deg tid til å fortelle hva som var problemet og ikke minst løsningen.

Takk.

240-turbo
10/11/10, 22:47
Jordinger osv er ikke rørt men har ikke rørt dette før jeg skrudde heller så syntes det er veldig merkelig at det skal skje sånn plutselig.

Pluggen gnistrer fint og ser bra ut så ser ikke noen grunn til og bytte plugger.


kan vør ødelagt sjøl om det er gnist på de

volvo240v8
11/11/10, 00:32
Skal gi dere svar på alt når jeg får den tilbake :)

er sikkert en liten drittfeil :S

volvo240v8
15/11/10, 22:54
Da starter bilen igjen.

Har funnet ut litt av problemene.

Stemplene er så sota så er en mulighet den ikke har tent. fikk den tilslutt til og tenne.

men den ville fortsatt ikke starte.

tok da komp test og da viste det seg og være dårlig komp. så spørsmålet er hvor lenge motoren går i hele tatt men den starter i det minste igjen nå så for vi se hvor lenge det går før jeg må bytte motor.

Volvo_960_1995
03/03/11, 01:54
Da starter bilen igjen.

Har funnet ut litt av problemene.

Stemplene er så sota så er en mulighet den ikke har tent. fikk den tilslutt til og tenne.

men den ville fortsatt ikke starte.

tok da komp test og da viste det seg og være dårlig komp. så spørsmålet er hvor lenge motoren går i hele tatt men den starter i det minste igjen nå så for vi se hvor lenge det går før jeg må bytte motor.

Hvordan går det med problemet ?.

Takk for svar.

jorg1
03/03/11, 23:26
Den starter og går nå, men han har ikke funnet noe konkret feil enda. bare hvis han lunk kjører den så blir den vanskelig å starte. men hvis den er god og varm eller god og kald starter den fint.

Svarte for deg jeg ole :)