PDA

Vis full versjon : Bilen stoppet i oppoverbakke



M.Engelsen
04/11/10, 21:21
Morn. Har et problem med 850n nå etter motorbytte. 2,5 10V det er snakk om.

Første oppstart etter byttet gikk supert og den stod og gikk på tomgang rundt en halvtime, men når jeg rygget bilen ut av garasjen, og ned i en bakke slik at fronten peker oppover mistet jeg først turtall på den og så døde den. Prøvde og starte og den tente men ville ikke gå.. Har plukket ned katalysator og eksos for og se om noe blokkerer der men nada..
Noen som vet hva som kan gjøre det da? Den gikk helt fint stående flatt..

Takker!

Nedkvit'n
04/11/10, 21:42
Går bensinpumpa di?

M.Engelsen
04/11/10, 21:44
Jepps

Sebbe
04/11/10, 22:00
dumt spørsmål kansje, men har du nok bensin på tanken? :p

M.Engelsen
04/11/10, 22:09
Regner med 50 l holder :-) Har skrudd ut plugger og sett og alt ser bra ut. Regner ikke med det er registeret heller iom at den gikk silkemykt på tomgang så lenge..

M.Engelsen
05/11/10, 00:59
Okei.
Skal forklare nøyaktig hva som skjedde..


Rygget bilen ut fra garasjen som sagt, og kvelte den da jeg skulle ta bakkestart ( lenge siden og veldig uvant med god clutch ) så startet jeg den igjen uten problem, og den gikk normalt før den begynte og dette på turtall og lå og jaget mellom 400-800 omdreininger.. Så døde den igjen. Startet igjen , og det samme skjedde.. Siste gangen jeg prøvde, da i 2 sek maks, så kom det gnistrer fra starteren, og det var en jordingskabel mellom innslaget og selve starteren som røk.. Etter det har alt vært dødt..

Har sjekket plugger, eksosannlegget for blokkeringer, innsug.

Skjønner ikke hva som er problemet ..

Hjelp! :D

Robert H.
05/11/10, 14:07
Okei.
Skal forklare nøyaktig hva som skjedde..


Rygget bilen ut fra garasjen som sagt, og kvelte den da jeg skulle ta bakkestart ( lenge siden og veldig uvant med god clutch ) så startet jeg den igjen uten problem, og den gikk normalt før den begynte og dette på turtall og lå og jaget mellom 400-800 omdreininger.. Så døde den igjen. Startet igjen , og det samme skjedde.. Siste gangen jeg prøvde, da i 2 sek maks, så kom det gnistrer fra starteren, og det var en jordingskabel mellom innslaget og selve starteren som røk.. Etter det har alt vært dødt..

Har sjekket plugger, eksosannlegget for blokkeringer, innsug.

Skjønner ikke hva som er problemet ..
Hjelp! :D


En eller annen plass har du en plusskabel som ligger til jord.
Tyder iallefall på det siden jordinga mellom starteren og innslaget ble svidd av.

Edit!
Glem teorien min her, den kabelen som er svidd av er en plusskabel til starteren....

M.Engelsen
05/11/10, 15:08
Det forklarer vel ikke hvorfor bilen stoppet i motebakke :D

Slettmyr
05/11/10, 15:37
Det forklarer vel ikke hvorfor bilen stoppet i motebakke :D

Jo kansje! kan være at den + kabelen kom borti jord nettop når bilen kom i helling... :)

M.Engelsen
05/11/10, 15:52
Men kan det gjøre at bilen sank på turtall etc, og klarte ikke og holde det gående..? Lysene blinket ikke eller noe.. :p

Slettmyr
05/11/10, 15:59
Har du prøvd en annen hjerne da? kansje hjernen kan ha tatt skader når den kabelen for? :rolleyes:

Robert H.
05/11/10, 19:04
Forresten, den kabelen fra innslag til starter er en plusskabel.
Når innslaget slår inn, så forbinder det pluss fra batteriet med plussen til starteren slik at den spinner rundt i tillegg til at det drar bendixdrevet i innslag med svinghjulet.
Det har iallefall vært et skikkelig spenningstrekk siden den kabelen er svidd.
Har du prøvd å tørne motoren for å se at den går rundt?

M.Engelsen
05/11/10, 19:05
Jada, motor går rundt og alt.

Vi lurte på om kanskje det var clutchen som drepte den, men den funket helt fint i gir med clutchen inne også.. Baah

M.Engelsen
06/11/10, 22:25
Ingen som har noen ideer til hvorfor starteren brant seg/motoren fikk motstand i oppoverbakken?

Har sjekket kat, eksospotter, motor går rundt, innsug er helt fint, tenning og alt det er greit. Registeret kan det ikke være iom at den gikk silkemykt i en halvtime før det skjedde..
Den startet med en gang..


Skjønner ikke hva som kan være gale.....:!::.!!! :)