PDA

Vis full versjon : sjekke om Lmm fungerer?



mr hansen
04/11/10, 15:34
Driver og feilsøker litt, om Lmm kanskje har tatt kvelden.
Bilen starter fint,men det stinker bensin av eksosen.
Så eg lurte på om ikkje motoren ska forandre gange når eg tar av kontakten?.
Ingen forskjell når eg tar av kontakten,men bilen stopper når eg plugger i kontakten igjen.Ska Lmm fungere sånt eller?

ola normann
04/11/10, 16:03
Mener å ha lest at du skal merke forskjell når du napper av ledningen til lmm....

mr hansen
04/11/10, 16:12
Eg og trodde du ville merket forskjell,men her skjer det ingenting.Dauer berre som nevnt når eg plugger i igjen.Noen andre som har noen innspill

brynna
04/11/10, 17:41
Kan svare på erfaring fra Caravelle. Hadde defekt lmm og det var liten forskjell med og uten ledning. Men for en forskjell det ble når jeg satte inn den nye og tok av ledning:)
Lån deg en for å teste, eller bare kjøp ny. (Bytterett på lagervarer)
Som du beskriver er den sikkert defekt

mr hansen
04/11/10, 18:18
ok,regner med de fleste lmm fungerer på samme måte.Men ka skjedde når du satt i kontakten igjen med den defekte lmm.Stoppet den da eller? fekk du feilkoder på det.Røyk det mye fra eksosen når den var ødlagt?
Kan svare på erfaring fra Caravelle. Hadde defekt lmm og det var liten forskjell med og uten ledning. Men for en forskjell det ble når jeg satte inn den nye og tok av ledning:)
Lån deg en for å teste, eller bare kjøp ny. (Bytterett på lagervarer)
Som du beskriver er den sikkert defekt

brynna
04/11/10, 22:59
Kan kun beskrive fra caravellen. Mistanken startet ved at draget etter start av kald motor opphørte. Måtte kjøre 50-100 meter før det ble reaksjon på gasspådraget. Sjekka ikke feilkoder da jeg fikk et tips om at lmm var problemet.
Var ikke vesentlig forskjell hos meg ved at kontakten var "til eller fra" på defekt lmm. Kanskje ble tomgangsturtall noe lavere.

Regner med at jeg hadde kjørt med defekt lmm minst 6 mnd, for motoren og trekkraft var ikke til å kjenne igjen etter at ny var montert .
Motorkraften ble svekket over tid er erfaringen min... helt til det oppstår noe som virkelig kjennes.
Røyk var ikke unormal.

Nilsebu
04/11/10, 23:38
Er lmm i orden så skal bilen jage på turtall når du koble den ut.. at bilen dauer ut når du kobler den på igjen er bare vanlig.

Men hvis det lukter bensin osv fra eksos.. har du sjekket lambda sonden? Har det kommet noen feilkoder opp ?

mr hansen
05/11/10, 07:45
lambdaen er byttet,motorlampa kommer heller ikkje på .Kan hende at eg har feilkoder uten at eg vet det.Så bilen ska daue uansett når du kobler til kontakten igjen,gjelder det når lmm er i orden eller defekt?.Men som sagt så skjer det ingen ting når eg tar av kontakten.
Er lmm i orden så skal bilen jage på turtall når du koble den ut.. at bilen dauer ut når du kobler den på igjen er bare vanlig.

Men hvis det lukter bensin osv fra eksos.. har du sjekket lambda sonden? Har det kommet noen feilkoder opp ?

Nilsebu
05/11/10, 09:53
ville trodd at det var noe gale med lmm når bilen ikke forandret seg på turtall.. hvorfor bilen dør ut når du kobler i lmm vet jeg ikke. Det skal værtfall være sånn. Kan hende det fortsatt er noe elektronikk som fungerer.

Bue
05/11/10, 12:15
Har du prøvd å kjøre med LMM koblet fra? LMM gikk på V40en jeg hadde, ble da anbefalt av verkstedet å plugge den ut og ta en tur. Men defekt LMM dro den dårlig fra 2000 til 3500 ca. Koblet ut LMM, tok en tur og bilen gikk ekstremt mye bedre. Hadde det samme på Alfaen jeg har nå, og bilen gikk veldig bra med frakoblet LMM bortsett fra dårlig tomgang og litt rykking på rolig kjøring.

mr hansen
05/11/10, 15:53
Har ikkje prøvd og kjøre uten Lmm,men har stått på tomgang uten. Merker at bilen henger igjen når eg kjører den med lmm tilkoblet.Men bilen får altfor mye bensin,lå bensin inni innsugs kanalene i toppen.og pluggene blir våte.Lambdaen er skiftet.Brukte bilen din mye mer bensin når lmm var defekt?.noe mer røyk fra eksos?
Har du prøvd å kjøre med LMM koblet fra? LMM gikk på V40en jeg hadde, ble da anbefalt av verkstedet å plugge den ut og ta en tur. Men defekt LMM dro den dårlig fra 2000 til 3500 ca. Koblet ut LMM, tok en tur og bilen gikk ekstremt mye bedre. Hadde det samme på Alfaen jeg har nå, og bilen gikk veldig bra med frakoblet LMM bortsett fra dårlig tomgang og litt rykking på rolig kjøring.

Bue
05/11/10, 16:37
Forbruket var det samme med defekt MAF som med en ny på begge bilene, merket ingen forskjell på forbruket. Alfaen brukte litt mer den først tanken etter byttet før hjernen fikk lært seg opp igjen og forbruket ble normalt igjen. Alfaen henger igjen et lite sekund hvis jeg gir gass uten MAF tilkoblet, husker ikke med Volvoen. Begge gikk i hvertfall veldig bra med full gass etter et lite sekund. Ikke merket noe mer røyk fra noen av de.

Nå skal det sies at V40en var diesel, Alfaen er bensin.