PDA

Vis full versjon : hvordan få bassen inn i kupeen på 940?



session
04/11/10, 10:24
gleda meg stort til og få annlegget inn i 940 nå men blei dugelig skuffa over lyden, hører jo nesten ikke noe :( det er snakk om 2stk dynabel 9815 med hver sin bf 7501 blokk og det spellte 146db med ei kasse som blei smellt fort sammen i en v70. Laget ei litt anna kasse til 940'n for å få plass men er akkurat samme volum i kassa. hva gjør folket her a? tar ut baksetene og metalveggen?

turbohjelle
04/11/10, 12:53
Du kan jo vel kanskje trykke noen bassrefleksrør i hattehyllen..

metrakit
04/11/10, 13:16
hvilken vei står kassa?

det beste hadde vert og bygd bandpass kasse som piller ut midtarmlenet det blir kjempelyd av.

eller med vnlig kasse bør element bør vere vendt forover og bassrefleks kan du ta gjennom hattahylle eller midtarmlenet

session
04/11/10, 18:53
laget kassa med portene ut midtarmlene. men i all frustrasjon så solge jeg akkurat hele bilen :p så skal se på en R awd i morra så setter vi i gammlekassa igjen :D

ChrML
04/11/10, 19:23
Det vanligste i 940 sedan er å bygge kassa så elementet spiller inn skiluka. Da spiller det bra inn i kupeen. Og så er det bare å vippe ned armlenet for mer lyd.

Aartun
04/11/10, 19:29
laget kassa med portene ut midtarmlene. men i all frustrasjon så solge jeg akkurat hele bilen :p så skal se på en R awd i morra så setter vi i gammlekassa igjen :D

Hehe, var jo en måte å løse problemet på..
du vil sjelden få like god lyd i med samme kasse i en sedan som i en stasjonsvogn, jeg hadde en 70 liters refleks-kasse med en 12" vega i, den spillte bra i en sedan jeg har, men den spilte sykt i en stasjonsvogn jeg hadde.

session
04/11/10, 19:57
Det vanligste i 940 sedan er å bygge kassa så elementet spiller inn skiluka. Da spiller det bra inn i kupeen. Og så er det bare å vippe ned armlenet for mer lyd.

så hvis jeg hadde snudd kassa med elementene mot seteryggen så ville det hjulpet? hadde vært litt vanskelig og få til det med 15" som fortvekk er 40cm diameter og høyden mellom gulvet baki og hattehylla er 37cm :p men funker sikkert med 12" :)

ChrML
04/11/10, 19:59
så hvis jeg hadde snudd kassa med elementene mot seteryggen så ville det hjulpet? hadde vært litt vanskelig og få til det med 15" som fortvekk er 40cm diameter og høyden mellom gulvet baki og hattehylla er 37cm :p men funker sikkert med 12" :)
Yep, har bare sett den løsningen med 12" :p. Mulig det kan bli et lite problem å gjøre det med 15", ja :). Men det er elementet mot seteryggen som spiller best. Eventuellt om du lager en god åpen kasse med trakter opp i hattehylla.

session
04/11/10, 20:10
den jeg hadde nå laget jeg med spalte porter i midten som kom ut i midtarmlene = dårlig resultat :p