PDA

Vis full versjon : Tette veivhusfiltreringen?



Svirre
03/11/10, 14:36
Er jeg dum hvis jeg tetter igjen hullet der veivhuset sitter?
Det pipler en del olje ut der...tenkte kanskje jeg kunne
fått stoppa det store ojeforbruket ved å tette igjen denna!

Men; er det smart? Har hørt andre si det at det ikke er
det lureste du gjør på motor'n?

TeamBørnOut
03/11/10, 14:37
Hør på de andre du ;)
monter en "tank" isteden som olja kan gå i.

Morgis
03/11/10, 14:39
tetter du den, presses vel olja ut gjennom simmerringer og andre flotte plasser pga trykk. eller er jeg på bærtur?

TeamBørnOut
03/11/10, 14:41
Du har helt rett :)
Økt forbruk av olje og bensin også.. er jo dette som har vært stort problem på nyere volvo motorer.
Jo fler ut luftninger man har jo bedre for motoren.

kapli
03/11/10, 14:41
tetter du den, presses vel olja ut gjennom simmerringer og andre flotte plasser pga trykk. eller er jeg på bærtur?

Jepp. har prøvd det før. Får større oljeforbruk enn du hadde fra før for å si det sånn:p

Svirre
03/11/10, 14:54
Aha :) Raskt innspill her må jeg si :O



Hør på de andre du ;)
monter en "tank" isteden som olja kan gå i.

Er det en catch tank du tenker på? Og veit du hvordan denne ska sitta? :P

TeamBørnOut
03/11/10, 14:55
Slange fra veivhus opp i denne. og et filter på toppen av tanken :)

TeamBørnOut
03/11/10, 14:56
Der har du mulighet til å ta veivhus fra 2 steder også :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/307.jpg

Svirre
03/11/10, 14:58
Slange fra veivhus opp i denne. og et filter på toppen av tanken :)



Der har du mulighet til å ta veivhus fra 2 steder også :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/307.jpg

Retur på denne blir da bare ned igjen til bunnpanna, eller et anna sted? Usikker der :P

TeamBørnOut
03/11/10, 15:00
spruter olja opp der så bør du ta en service eller tappe motoren for olje :P

Det er bare "damp" som kommer opp.. mulig det kan renne litt når dampen sammler seg (blir kald). men som du ser så har den der "tapping" .. bare å helle på en kanne å levere på fyllinga :P
Du vil ikke ha den gammle olja der tilbake igjen..

Svirre
03/11/10, 15:07
spruter olja opp der så bør du ta en service eller tappe motoren for olje :P

Det er bare "damp" som kommer opp.. mulig det kan renne litt når dampen sammler seg (blir kald). men som du ser så har den der "tapping" .. bare å helle på en kanne å levere på fyllinga :P
Du vil ikke ha den gammle olja der tilbake igjen..

Renner greit opp ja :P Har alltid hatt problem med detta da jeg har hatt bilen. Før var denna tilkoblet inn på turbo (innsuget) og hadde oljeforbruk deretter. Den har oljeforbruk nå også, men ikke så mye. Kan være no tetninger eller pakninger ved stemplene som læreren min tror, men håper ikke det! (ser for meg mye jobb...)

TeamBørnOut
03/11/10, 15:09
du får begynne å bytte olje oftere (og til bedre olje). lag deg en slik tank også :) (ellers koster den ikke så mye på biltema)

Svirre
03/11/10, 23:11
du får begynne å bytte olje oftere (og til bedre olje). lag deg en slik tank også :) (ellers koster den ikke så mye på biltema)

Har bytta på hver 8000km, bare sånn for å se. Ikke blitt noe bedre desverre. Kvaliteten har dermed vært dårlig siden forbruket har vært høyt :p (10w-40 fra biltema) er den full-syntetiske olja fra dem bra? eller dårlig?

Solbekk
04/11/10, 06:03
Har hørt veldig mye vekslende om biltema olja dessverre, prøv for en gangs skyld å bruk litt kvalitetsolje. Castrol Magnatec/Edge eller tilsvarende :) Eventuelt, før jeg skal si meg for sikker, kanskje en sånn motorbehandling fra QMI hadde hjulpet, Torshov selger denne.

AndreasO
04/11/10, 16:24
Kendal`s sae 10w-40 er og annbefale!

Svirre
04/11/10, 21:11
Har hørt veldig mye vekslende om biltema olja dessverre, prøv for en gangs skyld å bruk litt kvalitetsolje. Castrol Magnatec/Edge eller tilsvarende :) Eventuelt, før jeg skal si meg for sikker, kanskje en sånn motorbehandling fra QMI hadde hjulpet, Torshov selger denne.
Har tenkt på det, men vil ikke kast 500kr rett ut av vinduet hvis du skjønner ;) Har en utett pakning som jeg skal få bytta snart, så da begynner det vel å hjelpe :) Når jeg får det tett, så kommer jeg til å skaffe kvalitetsolje, men trenger 6,2l, og Castrol sin koster dermed nesten 1000kr. Blir dyrt å bare la den renne ut hvis du skjønner.


Kendal`s sae 10w-40 er og annbefale!

Hørt om den. Også hørt mye positivt.

AndreasO
04/11/10, 22:41
så koster den bare 35kr literen :)

Svirre
04/11/10, 22:50
så koster den bare 35kr literen :)

:eek: Da er jo Castrol dyrt i forhold :)

Solbekk
04/11/10, 23:49
betalte 400kr for 4liter, når den var på tilbud, men nå skal det jo sies at den var knallgod :)

AndreasO
05/11/10, 15:45
:eek: Da er jo Castrol dyrt i forhold :)

Ja,sparer fort noen kroner der :)

DieselDriver
05/11/10, 15:49
Kjører du d24 er det mobil 0-40 full syntetisk som gjelder.

Krissmp
05/11/10, 17:42
Trodde det var anbefalt med delsyntetisk pa litt eldre biler.