PDA

Vis full versjon : Innkjøp av ny bruktbil



Celtnor
03/11/10, 00:42
Hei alle sammen!

Vi har bestemt oss for å kvitte oss med den gamle laguna'n og kjøpe oss en nyere bil og både jeg og madamen er interessert i en volvo. Vi er avhengige av god plass og har sett litt på V70 men ser at de nyeste modellene er i en prisklasse over vårt budsjett.
Vi ser jo at om man f.eks kjøper en nyere passat, ford, laguna eller lignende så ligger de i en helt annen prisklasse en V70 i samme årsmodell.
Det jeg lurer på om vi f.eks hadde gått til innkjøp av denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24127021 i forhold til en mye nyere til samme pris men i en annen type bil som tidligere nevnt; hva får man for pengene? hvordan holder de seg i verdi? km.standen er jo også ganske høy på bilen i annonsen, hvor langt kan de gå før de evt. blir "gamle" og "ferdige"? Har ikke så fryktelig god peiling på bil men setter komfort, sikkerhet og kjøreferdigheter høyt. Vi hadde tenkt en prisklasse opp til 250000, tips og kommentarer til dette taes imot med stor takk:)

Håkon
04/11/10, 15:46
Jeg ville tatt en NAF-test på bilen, sjekket serviceheftet ev. fått service med i prisen om en nærmer seg. Bilen har ikke setevarme. Sjekk om kamrem er byttet. Skal byttes på 160 000km. Vil tro du klarer å prute den ned 10-15 000,- ved rent kjøp. Om den er tilnærmet lik feilfri har du en bil som holder seg godt i pris i mange år fremover. Kan være lurt å flushe girkassen om du kjøper den. Dvs. kjøre gjennom opp mot 12 liter olje for å rense den helt.

HansM
04/11/10, 16:44
Samt bør man sjekke om denne har diesel varmer. Bilen er import. Bilen har ikke nordisk/vinterpakke siden den mangler setevarme og spyler på lyktene framme. Norske biler har setevarme og spyler på lyktene som standard utstyr. Muligheter å se etter dette når man ser etter bil. .

Mener også at norske biler har dieselvarmer som kjørevarmer som standard utstyr også, men at parkeringsvarmer fås som et tilegg?

Godt noe langt, men så lenge service og bilen er tatt vare på er det ikke noe problem.

Syns V70 har en bedre komfort enn laguna. Sitter mer avslappet i en V70 enn en laguna. V70'n har mindre støy og man blir ikke så sliten av kjøre lange turer.