PDA

Vis full versjon : Risting/vibrasjoner ved igangkjøring



farrisbanden
02/11/10, 23:24
Volvo 855 2,5 10V, M56 kasse.

Helt siden jeg kjøpte bilen kommer det vibrasjoner i det øyeblikket jeg slipper clutchen og bilen kjører, altså ved igangkjøring. Forige eier bytta clutch, og simring som er den vanlige oljelekkasjeproblemet på disse bilene. Det sies at det kan være olje på clutchplata som gjør det, i såfall, noen som har tips på en løsning, uten at jeg må ut med kassa og bytte clutch? Begynner å bli vandt til det, men nå har jeg kjørt så mange andre biler med manuell gir, hvor det ikke er slike vibrasjoner, og det er først nå jeg merker at det er litt plagsomt:)

Torra
02/11/10, 23:31
Har noe det samme i min 745 TIC, mistenker at der er utløserlageret i denne.. Da clutchpedalen også pulserer under kjøring

farrisbanden
02/11/10, 23:35
Ok. Problemet hos meg er kun ved igangkjøring. Under kjøring og ved giring ellers så er den helt normal.

ola normann
02/11/10, 23:39
Hadde det problemet på 740 jeg og, solgte bilen før jeg fikk arbeidslyst nok til å se på det. Men det var en tråd her for en stund siden ang lignende problem, mener det kom noen tips ang motorfester, men er ikke sikker. Skal se om jeg finner tråden.

edit:

fant den :

http://forum.vccn.no/showthread.php?p=134029#post134029

Morgis
02/11/10, 23:42
mest sannsynlig utløserlageret som er gåent. slik var delebilen min som jeg hentet girkassen fra. byttet lager og kløtsj og ble fin etterpå :)

brynna
04/11/10, 23:22
Varmkjørt clutchplate tror jeg. Det samme kan skje med varmkjørte bremseskiver. Bytt clutch, utløserlager og tettering når du har tatt bryderiet og "åpnet" opp

Erlend
07/11/10, 13:22
Har samme lyd når jeg tar i gang med 855'n min. Ikke i noen gir i fart, bare når tar i gang fra stillestående. Nå skal det sies at at clutchen mest sannsynlig aldri har vært skiftet og bilen er gått 304000 :P kan det være lageret eller kløtsjen?