PDA

Vis full versjon : Vindusspylere spyler hele tiden! 1994 850 10v



Daruu
02/11/10, 22:17
Lånte gamlingen sin bil i dag, og da måtte det jo selvfølgelig bli noe tull...

Drev å spylte rutene, men når jeg slapp hendelen fortsatte den å spyle, og viskerne gikk konstant...

Hjelper ikke å skru av å på tenninga ihvertfall, står på fordet. Måtte dra ut sikringa for å få det til å stoppe. Er akkurat som jeg skulle holde inne hendelen, ikke bare at det spyler, om det skulle være noe forskjell på det da.


Spørsmålet mitt er hva som gjør dette? Selve hendelen/bryter i den er vel en het kandidat, men kan kanskje også være ett rele som henger?(hvor isåfall sitter dette?) evt andre ting?

Hadde vært supert med kjappe svar, skulle helst ha vært fikset til i morgen. :)

TeamBørnOut
02/11/10, 22:23
releet tipper jeg... for hendelen skal jo bryte når tenning går av.. men er jo bare å nappe ut kontakta til hendelen så finner du jo ut det :)

(kjenner meg igjen foresten... skal alltid skje noe når man låner pappas bil.. å uansett hva som ryker... så har du "herja" :P)

ola normann
02/11/10, 22:24
Prøv å ta av kontaktene til lykte viskerne sitter en bak hver lykt

Daruu
02/11/10, 22:31
Vet du hvor releet sitter? Altså den stopper når man skrur av tenninga, men kommer på igjen så fort man skrur den på (var vel litt dårlig forklart lenger oppe der)

Ja er typisk det, tilogmed noe slikt kan visstnok skje om man ikke kjører pent :p

Har tatt av kontakta til viskerne til lyktene og pumpa, men da går fortsatt viskerne på ruta..

Edit: Fant i tips og tricks kategorien hvor releet sitter. Men er fortsatt åpen for forslag om noe annet som kan være galt :)

Daruu
05/11/10, 00:37
Prøvd å bytte releet, uten at det hjalp.

Da er vel bryteren den eneste mulige forklaringen?
Prøvde å få opp, men de gjennomgående torx skruene som holder plasten var VIRKELIG idiotisk lagd til !

F86
03/12/10, 22:27
Fikk samme problem som deg i dag, måtte ut i ei busslomme å dra ut sikringa for å få stoppa spylinga. Lite trivlig rundt Bergen i dag uten spyler ja:)
Fant du ut hva som var galt?

Daruu
03/12/10, 22:40
Ja det var faktisk ene lykteviskermotoren som var brent..
Trodde begge var på samme kontakt, men de er nå koblet på hver sin, men kobla ut den og det funket igjen :)

MacGyver
22/12/10, 20:56
Prøv å ta av kontaktene til lykte viskerne sitter en bak hver lykt

Jeg var på motorveien, på vei hjem fra jobb da Vindusspylere ikke ville stoppe i det hele tatt... kunne ikke se en dritt ut av vinduet. :mad:

Den ene lyktmotoren var brent med overslag på kretsen.. hadde aldri tenkt på at di små tassene der kunne gjør sånt. de vil bli og forbli frakoblet på min V70 :o