PDA

Vis full versjon : Snodige funksjoner..



kristiaj
02/11/10, 19:51
Når jeg setter meg inn og lukker døra, så høres det ut som om sentrallåsen jobber ett lite øyeblikk. Skal det være sånn? Hva er vitsen med det?

Den knappen i førerdøra, merket med bagasjerom symbol, gjør ikke noe annet enn å lage en klikkelyd i døra bak. Er det meningen at døra bak skal åpne seg når man trykker på denne?

ola normann
02/11/10, 20:08
På sedan skal lokket åpne seg, på stasjonsvogner skal vel ingenting skje, klikker hos meg og men den åpner ikke låsen.

Ang lyden når du lukker døren, så har jeg den også men ikke hver gang, tror ikke det skal være slik.

kristiaj
02/11/10, 21:33
En knapp som er til pynt altså...?

Morgis
02/11/10, 21:37
den skal nok åpne bakluken, men mulig motor eller fjører trenger en sjekk?

kristiaj
02/11/10, 23:14
Bakluka spretter ikke akkurat opp av seg selv. Er det meningen at fjærene skal skyve opp døra når låsen åpner?

Morgis
02/11/10, 23:18
ville nå tro det.. ellers er vel hensikten borte med den bryteren?.

ola normann
02/11/10, 23:35
Mener dere nå gass demperne på bakluka?

Byttet mine for 4 uker siden, og luka åpner seg ikke selv når jeg lukker opp bak, luka må trekkes opp ca 30 cm før demperne tar resten av jobben.

Testet også i sommer at en trykte på knappen og jeg dro i luka, luka ble ikke løst ut/åpnet ved trykk på knappen.

Jeg holder fremdeles på min teori at den er i bruk på sedan men ikke stasjonsvogn :)

Nilsebu
02/11/10, 23:38
På min bil så låser bare baklukeknappen låsen opp..

ola normann
02/11/10, 23:51
På min bil så låser bare baklukeknappen låsen opp..

Aha.. det har jeg ikke skjekket, men var det ikke standard med sentrallås på disse?

Nilsebu
02/11/10, 23:54
sentrallås var standard, men ikke fjernstyrt.

kristiaj
03/11/10, 09:45
Når du sitter inne i bilen så er jo ikke bilen låst. Da er det rimelig bortkastet med en knapp til å låse opp bakdøra.. Er det ingen her som har stusset litt på dette før? :eek::D

Fristet til å ta en Svenske vits, men skal la være... :D:D:D

Nilsebu
03/11/10, 10:14
Når du sitter inne i bilen så er jo ikke bilen låst. Da er det rimelig bortkastet med en knapp til å låse opp bakdøra.. Er det ingen her som har stusset litt på dette før? :eek::D

Fristet til å ta en Svenske vits, men skal la være... :D:D:D

hehe.. har tenkt på det ja! Men feks hvis noen skal laste noe inn i bagasjerommet som du ikke stoler helt på.. vips så åpner bare bagasjeluken seg :P