PDA

Vis full versjon : Småproblemer S40, 1,9d fra 2001.



havardr
02/11/10, 00:04
Heisann!
Har en Volvo S40, 1,9d fra 2001.
Nå begynner det tydeligvis å balle seg på med småting..

Bilen trekker til høyre (regner med at dette er et stag eller noe slikt som må byttes?)

Bilen rister ved kjøring, selv ved tomgang (gåent motorfeste?)

Blåaktig hinne på innsiden av frontrute, minkende kjølevæskenivå (varmeregister? og hvor pokker finner jeg i såfall dette? har sjekket mekonomen og bilxtra)

Har også en slags suselyd ved pådrag, byttet turboslange i fjor sommer da den var revnet, så det burde jo ikke være det samme igjen, eller?

Morgis
02/11/10, 00:10
Heisann!
Har en Volvo S40, 1,9d fra 2001.
Nå begynner det tydeligvis å balle seg på med småting..

Bilen trekker til høyre (regner med at dette er et stag eller noe slikt som må byttes?)
Mulig dårlige foringer i bærearmen, evnt ei bremse som henger. Sjekket dekktrykk?

Bilen rister ved kjøring, selv ved tomgang (gåent motorfeste?)
Sjekk motorfester ja om ikke det er ubalanse i svinghjul

Blåaktig hinne på innsiden av frontrute, minkende kjølevæskenivå (varmeregister? og hvor pokker finner jeg i såfall dette? har sjekket mekonomen og bilxtra)
Mest sannsynlig varmeregister. anbefaler deg Haynes boka fra biltema. Der står det nok greit forklart hvordan du skifter dette

Har også en slags suselyd ved pådrag, byttet turboslange i fjor sommer da den var revnet, så det burde jo ikke være det samme igjen, eller?
Høres ut som lekkasje hvertfall.
Som regel overgangen fra turboen til IC røret

havardr
02/11/10, 00:26
Ble ikke noe bedre med vinterdekkene enn fordekkene, så er nok som du sier ja. Bremsene tror jeg nok ikke det er, byttet klosser og skiver tidligere i år, og den trakk før dette også. Men hadde vel ikke vært helt umulig.

Haynes boka har jeg faktisk :) Men spørsmålet er jo hvor man får tak i en slik del når jeg ikke finner den på mekonomen eller bilxtra sine sider.

Prøve å få putta bilen i en garasje i morgen og se om jeg ser noe fornuftig oppi der i forhold til slangene og motorfestene.

Morgis
02/11/10, 00:58
volvo har alltids varmeveklseren. men prisen aner jeg ikke.
rimligste er nok å kjøpe fra fcpgroton.com som vi har rabattavtale med. men det krever fort 14dagers leveringstid til norge

angerman
02/11/10, 07:05
ut med dashbord og hele varmepakka på disse. tar noen timer. muligens bare volvo som har register til de.