PDA

Vis full versjon : Tungstartet når den er kald, b230fk



Testdriver
01/11/10, 23:33
940n er tungstartet når den er kald, har vært det lenge...
Har bytta temperatur sensor og nullstilt hjernen (chipet) men ble ikke bedre.

Tar i mot tips på hva som kan være feil

TeamBørnOut
02/11/10, 11:39
falskluft eller gammalt bensinfilter som er ganske tett å fint.. møkkete dyser kan det også være.. hvis du hører etter når du vrir om tenninga så skal du høre at den kjører på en del bensin i innsuget en kort stund. prøv å vri nøkkelen til 0 igjen da. vent til du hører et "klink eller dunk i noe rele" så vrir du om tenninga igjen.. da kjører den på bensin en gang til. prøv å start da :)
ellers kan det være dårlig batteri som gir lite strøm til tenning etc også :)

Testdriver
03/11/10, 09:57
Ja batteriet tror jeg begynner å bli dårlig, hvis bilen står stille i f.eks 2 dager og når jeg da skal starte så går startmotoren en god del saktere rundt enn den gjør hvis bilen bare har stått i ro over natten.

Men jeg skal prøve det start trikset ditt så får jeg komme med tilbakemelding senere :)

TeamBørnOut
03/11/10, 10:09
Ville fått tak i et nytt batteri da gitt. høres ut som dårlig spenning :)
(tennings deler har jo også alt å si på dette :))

Testdriver
03/11/10, 10:21
Ja batteriet er nok dårlig ja
Men det var det på 740 Tic`en jeg hadde også, til slutt gikk startmotoren så sakte at jeg trodde aldri jeg skulle få start, men den startet alltid :) Men der var det jo motronic så det kan jo være at LH`en er mere "følsom" når det gjelder det.

Men skal uansett prøve med nytt batteri, for som sagt så er det slitent det som sitter der nå

Testdriver
17/01/11, 17:33
Update:

Byttet batteriet for noen måneder siden, men ser ikke ut til at problemet ble løst.
En annen ting jeg har lagt merke til er at temperaturen har mye å si. Når det er minus grader er den grei å starte (ca -3 og lavere). Nå har det blitt pluss grader og antydninger til regn (noe med fuktighet som plager bilen?) i lufta og nå er bilen tilbake til sånn den var før...

Må presisere at det er ikke noe lugging eller annet når den har startet.

Tar i mot tips for å få løst dette problemet.

TeamBørnOut
17/01/11, 17:35
tenningsdelene dine da?

Testdriver
17/01/11, 17:47
Pluggkablene har jeg ohm`et og disse tror jeg skal være greie. Plugger vet jeg ikke når ble byttet sist. Fordelerlokk og rotor har vært byttet for ca 3 år siden, hadde sikkert ikke skadet å bytte dette.

Har målt avgass på bilen og den forbrenner fint.

Her er resultatet når jeg Ohm`et pluggkablene
1 ca 2900 k ohm
2 ca 2400 k ohm
3 ca 1750 k ohm
4 ca 1350 k ohm

Coilkabel, ca 2600 k ohm

R.G
17/01/11, 18:35
plugg kabler ser bra ut på ohminga.

luftmassemåler?

Testdriver
17/01/11, 19:01
Kunne kanskje prøvet å få lånt en massemåler av en kjenning, men er i tvil på om denne er årsaken. Er det nok at den kommer fra lh 2.4 bil eller må det være turbobil?

TeamBørnOut
17/01/11, 19:03
koble ut lmm. bilen skal starte uten :)

3år gammelt fordeler lokk etc = skifting :)

R.G
17/01/11, 20:58
Kunne kanskje prøvet å få lånt en massemåler av en kjenning, men er i tvil på om denne er årsaken. Er det nok at den kommer fra lh 2.4 bil eller må det være turbobil?

lh 2,4 bil:) samme på turbo og sugebil