PDA

Vis full versjon : Priser på salgstråder



242
01/11/10, 22:56
Ser di fleste trådene på salg ikke har priser , bare kom med bud.
Så byr folk, så blir det til tider dårlige innlegg og ødlagte tråder for selger.
Skal man ikke innføre en minstepris folk selger for når di annonserer.
Du som vet hva det er verdt kommer med bud, hva om folk ikke vet det da ?
Ikke alle som er oppdatert på priser på ,felger,motorer,turbo osv osvosv

cossykiller
02/11/10, 00:43
er jo bare og komme med ett bud, så sier de jo normalt hva de vil ha/ hva de ga, så går du litt under det :P

242
02/11/10, 07:01
er jo bare og komme med ett bud, så sier de jo normalt hva de vil ha/ hva de ga, så går du litt under det :P


Akkurat det jeg skal fram til, legg inn et bud. Så er det langt unna det selger forlanger, så kommer div unødvendige komentarter og tråden kan til tider bli ødlagt .

Å skrive et tall burde være mye enkelere !

Torra
02/11/10, 07:29
Ikke alltid man vet hvor minstebudet ligger før man får tilbudet. Ikke alltid man vet hva ting er verdt, og hva folk er villig til å betale heller :p

Testdriver
02/11/10, 09:10
Jeg er helt enig 242
Folk burde begynne å sette en minstepris vertfall, blir så lei av at det står bud hele tiden.

Deluxio
02/11/10, 09:23
Lett for den som skal selga å berre skriva "bud", men utrulig irriterande for oss som vil kjøpa den tingen

Jan-Einar Jenssen
02/11/10, 10:27
Akkurat det jeg skal fram til, legg inn et bud. Så er det langt unna det selger forlanger, så kommer div unødvendige komentarter og tråden kan til tider bli ødlagt .

Å skrive et tall burde være mye enkelere !

er helt enig. my lettere å handle når man ser en pris.

Daniel V
02/11/10, 10:48
Synes det er greit å ha "bud" på en tråd, så lenge en minstepris blir satt, slik at man kan gi et bud utifra det. Er ikke så lett for kjøper heller å se hva ting er verdt, er jo selger som har tingen hos seg ;)

242
02/11/10, 13:47
Har flere ganger solgt ting kanskje alt for billigt. MEn er jo den prisen jeg mener det er værdt. Om alle skal ha bud og sjekke rundt opp om hva priser osv er på sine ting for å få maks, så blir ikke mye solgt. Og det beviser seg vell selv på alle tråder der bud pågår
,så mister folk interessen og handler annen plass.

Er det en stiv pris, så kan det jo hende noen er skikkeligt i beita for den delen,og betaler nesten hva som helst kjapt.

Har gitt bud på flere ting her , og fått avslag. Men så sender di pm eter noen uker om jeg ikke skal kjøpe til prisen alikevell. Det er ikke jeg som taper på det, da har jeg funnet samme ting en annen plass .

JEg stemmer for en minstepris di selger for eller bud over om det blir hugg etter salgsobjektet .

242
02/11/10, 13:56
Ikke alltid man vet hvor minstebudet ligger før man får tilbudet. Ikke alltid man vet hva ting er verdt, og hva folk er villig til å betale heller :p


Men da burde di kanskje ikke selge heller, om di rett og slett er på jordet.

Hjalp en kompis og kjøpe bil her, ringt rundt på noen annonser.
Unge gutter, i annonsen står det feks 155000kr. Men neida, di skulle ha
rundt 170000kr. MEn skjedde til slutt der som mange andre plasser,fikk sms flere uker i ettertid , du skal få den for 155000kr. Og dagen etterpå 150000kr.

Hvem tapte på det ?

Synes samtlige annonser på di fleste plasser har falt stort i kvalitet
da ang priser, bud osv. Jeg ringer ALDRI på en bilannonse det ikke står pris på. Kan sende mail ja, men gidder ikke å ringe uten en fast ting å gå etter.

Daniel V
02/11/10, 14:26
Synes samtlige annonser på di fleste plasser har falt stort i kvalitet
da ang priser, bud osv. Jeg ringer ALDRI på en bilannonse det ikke står pris på. Kan sende mail ja, men gidder ikke å ringe uten en fast ting å gå etter.

Det er jo kun DIN personlige mening. Kan godt være alle andre tenker helt annerledes. Det må du også ta høyde for.


Men da burde di kanskje ikke selge heller, om di rett og slett er på jordet.

Det kan ikke bli slik her at man nekter folk å selge fordi de ikke vet hva ting er verdt. Dette er ikke et så stort problem at vi må ta helt av.

Dette er en bagatell sak. Er enig med trådstarter at en minstepris er greit å forholde seg til, men å begynne å skulle "nekte" folk å selge fordi de ikke vet hva en gjenstand er verdt, og dermed ikke klarer å sette en minstepris begynner å bli godt i drøyeste laget.

Har selv solgt ting jeg ikke har anelse om hva er verdt, men som jeg har lagt ut til bud i f. eks en uke, og den som vil gi mest når uka er over, han får varen! Da trenger man ingen minstepris!

Men selvfølgelig, om du har gjort deg opp en mening om ca hva du kunne tenke deg, er det jo bare å skrive det, så slipper folk å komme med skambud... :)

ChrML
02/11/10, 15:46
Er jo ikke værre enn å sjekke hva det er verdt da. Et lite søk på nettet så finner man somregel folk som har solgt tilsvarende eller noe lignende. Man kan jo også ta en liten tur på Blocket og se hva svenskene skal ha for tilsvarende, legge på litt ettersom standen på varen er og sette det som minstepris.

Jeg irriterer meg også over alle som skal ha bud uten minstepris og gidder stort sett ikke å spørre hva de skal ha engang, for da får jeg bare at de ønsker bud som svar. Så gir jeg et bud etter hva jeg syns er en akseptabel pris, så tar selgeren å ganger dette med 1.5 og først da finner han ut hva han skal ha. Da gidder ikke jeg å kjøpe, for det budet jeg gir er stort sett det jeg regner med å måtte gi når jeg kjøper det andre steder.

Sånne småting, deksler og lignende som folk selger for bud er det jo bare å sette en random pris på. Men enkelte skal jo på død og liv tyne ut de siste hundrelappene de kan få av alt de selger :p. Men det bidrar jo bare til å holde prisene oppe, og det får man igjen for selv neste gang man skal kjøpe noe.

242
02/11/10, 19:18
Nekte å selge er ikke mitt ord da. Men litt peiling burde folk ha da, om d er verdt 500kr eller 5000kr.

Men vi kan jo lage en avstemingstråd,så ser vi etter en stund hva folket mener før man trenger å gå langt inn i en diskusjon videre.

T90
02/11/10, 20:02
Foreslå at vi lager en mal før salgs tråder
Beskrivelse av hva som selges,
Med pris antyding
Sted
evt, Tlf

Osv.

da hadde folk sluppe å spammet om hvor i landet selger befinner seg osv...

volvoRsport
02/11/10, 20:03
Men litt peiling burde folk ha da, om d er verdt 500kr eller 5000kr.

Det burde jo da gjelde de som skal kjøpe også, ikke bare de som selger..
For å være ærlig ser jeg ikke helt problemet med at folk vil ha bud på det de selger. Jeg vet iallefall hva jeg selv er villig til å gi for noe, går prisen over det så gir jeg f**n og kjøper det billigere fra noen andre isteden.

242
02/11/10, 20:18
Ingenting i veien for å skrive ******ønskes kjøpt, maks 3000kr.
Men da har di fleste den tingen til akkurat 3000kroner seff .

volvoRsport
02/11/10, 20:22
Ingenting i veien for å skrive ******ønskes kjøpt, maks 3000kr.
Men da har di fleste den tingen til akkurat 3000kroner seff .

Tenkte ikke på det på den måten, mer at man bør vite hva ting er verdt/hva man er villig til å gi når man byr på noe i en salgstråd.

Mr. Crepsley
02/11/10, 20:47
Jeg synes det er ganske enkelt jeg. Står det bud så gir du et skambud :)

Heilt greit å skrive f.eks hbo 2000 kr.

Torra
02/11/10, 21:42
En ting er ikke verdt mer enn hva kjøper er villig til å gi.. Har solgt helsort snutegrill for 1500kr en gang (da ble den solgt innen en dag), mens en annen gang lå den ute i flere uker før noen tok den for 500kr. Angrer ikke for at jeg skrev bud den første gangen...

TeamBørnOut
02/11/10, 21:44
Så dette irriterer folk mere en "Vurderes solgt" ? :P

I sånne tråder har jeg så lyst til å skrive et høyt bud... for å så si " jeg også bare vurderte"...

Torra
02/11/10, 21:46
Haha ^^
Vurderes solgt er jo bare for å se om man kan dra ut penger :p

Er bedre med "selges pga har kjøpt nyere bil" og nederst i annonsen står det "Kan eventuelt byttes i bil med turbo/stv/4x4osv..."

TeamBørnOut
02/11/10, 21:49
ja. men når noen "vurderer" å selge sånne ting så er det ofte ting som sitter på bilen (har jeg lagt merke til her).
Å by 1500kr ekstra over "normal" pris bare for at eier skal bruke 2 timer på å skru av denne er noe som faktisk hadde fått meg til å følt meg bedre.. hater sånne tråder...

" vet ikke om jeg skal selge enda " " vurderer å selge hvis jeg får et skikkelig bud" JA SEFF!

Sebbe
02/11/10, 22:07
er enig i dette, er greiere at selger søker litt rundt og ser hva tilsvarende ting har blitt solgt for før enn at alle som skal by og ikke har peiling skal søke rundt.

Daniel V
02/11/10, 22:10
ja. men når noen "vurderer" å selge sånne ting så er det ofte ting som sitter på bilen (har jeg lagt merke til her).
Å by 1500kr ekstra over "normal" pris bare for at eier skal bruke 2 timer på å skru av denne er noe som faktisk hadde fått meg til å følt meg bedre.. hater sånne tråder...

" vet ikke om jeg skal selge enda " " vurderer å selge hvis jeg får et skikkelig bud" JA SEFF!

Selvfølgelig... Si at man har en 52mm turteller, så legger man den ut her og sier at den vurderes solgt hvis prisen er rett... Det er en indikasjon på at selger vil selge hvis prisen er grei, hvis ikke bruker han produktet selv i stedet for å lete etter en f. eks stor turteller.. Er ikke noe vits å selge noe, hvis en ikke får en god pris for det.. Da kan en like gjerne beholde det selv :)

Må si folk irriterer seg over mye rart her inne om dagen :p

volvoRsport
02/11/10, 22:36
PÅ TPC-forumet blir annonser som det står "vurderes solgt" på låst.

242
02/11/10, 23:50
Selvfølgelig... Si at man har en 52mm turteller, så legger man den ut her og sier at den vurderes solgt hvis prisen er rett... Det er en indikasjon på at selger vil selge hvis prisen er grei, hvis ikke bruker han produktet selv i stedet for å lete etter en f. eks stor turteller.. Er ikke noe vits å selge noe, hvis en ikke får en god pris for det.. Da kan en like gjerne beholde det selv :)

Må si folk irriterer seg over mye rart her inne om dagen :p

Du sier jo selv at hain vil ha minstepris , dvs rett pris.

Irriterer meg ikke, men for et utroligt mye ryddigere og enkel måte å handle på.
Istedefor å lese sider opp og ned om "pris" diskusjoner .

Kjetil Krømcke
26/11/10, 22:16
En annen ting som burde være standard er at folk skriver hvor de bor/hvor delen befinner seg. ihvertfall hvis de ikke har lagt det til i profilen.

mrstfu
27/11/10, 02:12
Selvfølgelig... Si at man har en 52mm turteller, så legger man den ut her og sier at den vurderes solgt hvis prisen er rett... Det er en indikasjon på at selger vil selge hvis prisen er grei, hvis ikke bruker han produktet selv i stedet for å lete etter en f. eks stor turteller.. Er ikke noe vits å selge noe, hvis en ikke får en god pris for det.. Da kan en like gjerne beholde det selv :)

Må si folk irriterer seg over mye rart her inne om dagen :p

helt enig. i de aller fleste tilfeller skulle man tro at hvis en potensiell kjøper er interessert, vil han spørre om pris / gi et bud. hvis man ikke er interessert nok til å gi et bud, er dte kanskje ikke så viktig?

eksempel: jeg skal prøve å få solgt et sett med nivomater for en kamerat, og hverken jeg eller han vet hva de er verdt. vi vet heller ikke hvor langt donorbilen han gått, så har ingen klar prisindikasjon. sender man inn et bud, får man i de fleste tilfeller et svar tilbake, med eller uten tilfredsstillende innhold, og innretter seg etter det. vanskeligere er det ikke.


ang ødelagt tråder, det jeg trur kan være en grei ting, er at evt bud, prisforespørsler, infoforespørsler osv, kan fåregå på PM, slik at det er kun selger som poster i tråden. får han et bud på si 2k for et eller annet, og ikke er helt fornøyd med det, kan han legge ut en post med "bud på 2k er gitt, noen høyere?" og evt en tidsfrist. dette er jo og med på å gi selger en indikasjon på hva ting er verdt, og senke / heve forlangende og forventinger deretter.

samtidig er jeg VELDIG enig i at selger burde poste hvor i landet delen befinner seg. gjør det VELDIG mye lettere for begge parter.