Vis full versjon : overhale M90
sjefsbonden
01/11/10, 17:24
hei! hører for en kompis som skal ha overhalt en M90 kasse, er det ennå noen som gjør det? eventuelt sted og priser er et stort pluss! :)
takker for svar :)
Lundberg Performance
01/11/10, 17:37
skulb her på forumet gjør det. bor på stjørdal han.
Volvo-Lars
01/11/10, 17:37
Sist jeg sjekka så får man ikke tak i deler til M90 hos Volvo. Er noen år siden men, husker jeg fikk beskjed om at synk.ringer og slikt var utgått.
Sist jeg sjekka så får man ikke tak i deler til M90 hos Volvo. Er noen år siden men, husker jeg fikk beskjed om at synk.ringer og slikt var utgått.
Det er ikke utgått, det har aldri vært å få tak i løst fra Volvo da de kun bytter hele girkasser fra M90 og oppover. Eneste muligheten er å skaffe deler fra fex de som lagde delene til de som skrudde sammen kassene eller tilsvarende.
Jeg er igrunn også på jakt etter synk ringer/innmat i kassa, men har hørt det ikke er å få tak i nytt..
Så slenger meg på her!
hørt rykter om at det er å skaffe deler fra diverse FWD hvitblokk girkasser.
sjefsbonden
02/11/10, 17:16
kan si me engang at jeg trur han ikke er intrisert i å gjøra det sjølv, han kommer nok te å sette det bort :)
ingen som har gjort det som kanskje kunne delt ord her? litt gira sjølv :p
Er nok både bedre og billigere å montere en annen kasse. Enten en annen m90, t5 wc (populært i statene der man får slike slengt etter seg), zf av noe slag eller getrag av noe slag.
sjefsbonden
04/11/10, 16:33
Er nok både bedre og billigere å montere en annen kasse. Enten en annen m90, t5 wc (populært i statene der man får slike slengt etter seg), zf av noe slag eller getrag av noe slag.
men etter som jeg har skjønt begynner det og bli vanskelig og få tak i M90 kasser som faktisk her "hele" ?
Bør da ikke være så vanskelig det. Sånn på stående fot vet jeg om ihvertfall 3 stk som har noen kasser til overs. Og før du spør: jeg gidder ikke overtale de til å selge og sende de land og strand rundt, sorry.
Men hvor rasert er kassa til kameraten din da, siden den må overhales? Dårlige synkringer på noen gir, ulyder, dårlige lager?
sjefsbonden
05/11/10, 01:36
Bør da ikke være så vanskelig det. Sånn på stående fot vet jeg om ihvertfall 3 stk som har noen kasser til overs. Og før du spør: jeg gidder ikke overtale de til å selge og sende de land og strand rundt, sorry.
Men hvor rasert er kassa til kameraten din da, siden den må overhales? Dårlige synkringer på noen gir, ulyder, dårlige lager?
etter som jeg skjønner, dårlig synkronisering te 3giret, veldi vanlig på disse kassene har jeg hørt(?) han ønsker og overhale den siden han ikke har planer om å bytte kasse eller noe seinere :)
Jeg har dårlige synk. ringer på 2. og 3. giret nå:P så hadde hvert kjekt å vite om det var mulig å få taki nye nå siden kassa er av bilen:)
hei. finnes ikke nye deler å få tak i til m90. hjelper ikke å bytte bare synkringene. må bytte skifteringer eller få dem slipt opp(dem blir runde der di skal gå i inngrep) går å ta deler fra gamle fwd girkasser eller andre m90. men det er ihverfall 3 utgaver av synkringene. bare å lete deler å skru. veldig simple kasser å demontere/montere.
http://www.blocket.se/varmland/Synkring_m90_32169478.htm?ca=3&w=3
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.