PDA

Vis full versjon : Lufting av bremser på Volvo 850



Tor24
01/11/10, 10:36
Hei
Noen som vet i hvilken rekkefølge man bør lufte bremsene på Volvo 850?
Mener det er V bak, H bak, V foran og H foran, men litt usikker.

ola normann
01/11/10, 11:07
I haynes boka til 240 husker jeg det sto at man skal begynne lengst mulig fra bremsekraft forsterkeren, mao hb,vb,hf,vf


edit: trykkleif

C.Erstad
01/11/10, 11:16
Skal i utgangspunktet begynne med det hjulet som er lengst vekk fra bremsesylinder!

JørnM_940
01/11/10, 11:24
I haynes boka til 240 husker jeg det sto at man skal begynne lengst mulig fra bremsekraft forsterkeren, mao hb,vg,hf,vf
Hvorfor skal det gjøres slik? Har alltid gjort det omvendt jeg:p

brynna
01/11/10, 20:58
Erfaringen min sier at hvilken kalipper du lufter først eller sist har ingen betydning. Tror denne henger med fra "gamle dager" uten 2 krets anlegg
Har du fått luft inn i systemet fra væskebeholder må du foreta en "full lufting" av systemet.
Blir pedalen "hardere" etter et par pump er det stor sannsynlighet at de er noen bobler et sted i systemet

Nilsebu
02/11/10, 23:41
Ta med deg en kamerat.. begynn høyre bak, venstre bak, høyre fremme, venstre fremme. Pass alltid på at det er nok væske i beholderen, går denne tom er det bare til å begynne på nytt.

Hvorfor det er denne framgangsmåten må gudene vite, men så lenge det fungerer :)

Morgis
03/11/10, 00:06
en krets til hver brems, så rekkefølge skal vel egentlig ikke ha så stor betydning?!
men pass for all del at ikke bremseveksebeholderen går tom. går den tom under lufting, bør man ta alle bremsene på ny. :)