PDA

Vis full versjon : justere stiften.



Oddwar
23/01/10, 14:54
Som nevnt i en annen tråd her hadde jeg problemer med tenninga på min 244 med b19. byttet tenningsdeler, en etter en og fikk den til å puttre å gå såvidt etter jeg hadde byttet stiften, regner med jeg får den til å gå reinere med justering av stiften, så noen som kan forklare meg nøyaktig hvordan jeg går frem for å gjøre dette, og vil jeg iheletatt få det til bra?

Shaiko
23/01/10, 15:05
Det er ganske lettvint.

Du tar aav fordeler lokket, rotorn og støvplata. da ser du stiften ligger og hviler på kammen i fordeleren.

Da turner du på veiva, slik at knasten på fordeleren løfter stiften maks. da kan du justere stifte åpingen til 0,40mm. dette tilsvarer et rizla papir brettet 4 ganger har vi finni ut.

Etter og ha ustert stiften så kan du skjekke tenninga. da setter du veiva på 10grader FØD. setter prøvelampefra pluss på batt feks og på ledningen te fordeleren, da skal du sette fordeleren akkuratt der hvor prøvelampa slutter og lyse når du vrir den med klokka.

Oddwar
26/01/10, 09:37
Takk for svar, fikk det til men har en følelse av at jeg ikke får det til perfekt.
Hva er ca. verkstedpris for å få tenningen justert? kan da ikke være allverden det heller?