PDA

Vis full versjon : CD spiller som sluker CDer, V70 -98



Joppe
31/10/10, 19:05
Har en CD spiller i V70 (98modell) av typen som har innebygget 3CD skifter, original. Denne har nå begynt å sluke CDer. Det virker som den ikke klarer å få CDen opp i magasinet igjen. Finnes det noen triks jeg kan teste ut ? Eller er det bare å skaffe seg ny ? Litt kjedelig å alltid høre på samme CD'en :rolleyes:

Joppe
01/11/10, 00:33
Svarer like godt på min egen tråd. Etter litt googling fant jeg løsningen i en tråd i et annet forum. Håper det går greit å linke til et annet forum. Tenkte det kunne være greit å ha løsningen her. Så kan tråden brukes til noe fornuftig hvis den dukker opp i et søk.

http://www.v70r.com/forums/index.php?showtopic=754&st=0

GLTOslo
26/01/11, 20:43
Bra tips det der. Hadde samme sykdom på min, og antok det var bare å kaste driten. Ifm med en annen reparasjon hadde jeg frakoplet batteriet en stund, og vips da jeg fyrte opp igjen og hadde tastet inn koden, virket den fint igjen..

bigswede
27/01/11, 01:07
Går utifra at hu har en SC-900/901. Har det selv.
Den trøbblet fryktelig mye i fjor vinter, da ville den ikke lese CD-plater(nye, rene, og ripete) når den var kald. Løsningen ble "rense-CD" fra Claas Olsson. Etter det ble den igrunn frisk.
Den har begynt og tøve igjen nå, så jeg antar at jeg må rense den ganske kjapt.

Hadde batteriet ute for en tid tilbake, etter det ville den ikke "feste" CD-magasinet, løsningen ble å dra ut hele spilleren, nappe ut kontakter og montere igjen - Problem løst.

Rar spiller dette her igrunn :)
Har ikke spilt så mange Hjemmebrendte-CD'er men har lest her på Forumet at SC-)00/901 er anorekiske til Hjemmebrendt...