PDA

Vis full versjon : porting av topp.



tennpluggen
30/10/10, 11:21
hei. skal til å prøve å porte en topp selv men lurte på om noen kan legge ut bilde av en topp som er porta å en som ikke er det. sånn at jeg ser hvor det er jeg skal ta.:)

Frigstad Racing
02/01/11, 02:30
Lurer også på om dette er noe en kan gjøre selv bare med en liten sliper eller? :p

TeamBørnOut
02/01/11, 02:41
finnes tråd om dette med mye fin info ;)

Edit: 2. tråden i søket på "porting"
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1612

Frigstad Racing
02/01/11, 02:46
Leste den nå :) Mye nyttig info.
Tror det er best å la noen proffe gjøre dette :p

turb00le
03/01/11, 05:46
Typisk bilcrossporting: grav ut så mye en tørr. Funker egentlig helt elendig.
Kommer langt ved å ta støpeskjegg og kanter.
Begynner en å endre på hele profilen til kanalen bør en ha en klar formening om hvorfor.
Jeg for min del betaler heller en gjøk noen kronestykker for å gjøre det da resten av motoren sikkert blir dyr den også.

SWR
03/01/11, 08:56
Hvis du skal ha en kam med mer løft enn originalt kan du jo vide ut kanalen litt ved å slipe vekk et par mm i taket og ta ut materiale under setet til at kanalen er rundt 0.9 x ventildia på innsugssiden. Og evt. ta litt - et par mm - i gulvet av porten - KUN i svingen ned mot setet - slik at den ser litt mer ut som en liggende D akkurat der, altså med kurven oppover og flatsida ned når man ser inn i porten fra innsugssiden.

Eksosen holder det å bare runde litt hjørner såfremt du ikke skal lage noe monster, da trenger man flere triks i ermet som jeg mistenker du ikke har enda.. ;) Grave den stor for å "få ut eksosen" er INGEN fordel...

kapli
03/01/11, 21:32
Interessant tema!
Søke litt rundt på google ikveld etter tips og triks:D!

SWR
03/01/11, 23:46
Huske at 90% av alt det som står av porting på nett om eksosporter er dønn på bærtur... :) Flere grunner til det..

kapli
04/01/11, 01:25
Noen fine plasser å kikke da?

SWR
04/01/11, 03:03
SpeedTalk.com/forum evt så er Erlands sider bra... det er vel www.topplocksverkstan.se tror jeg...

kapli
05/01/11, 03:51
Thanks! Finni masse lesestoff nå:D
Får prøve smått på en gammel topp jeg har liggende som aldri kommer til å stå i en motor igjen