PDA

Vis full versjon : volvo 855 ac ombygg?



pet90
29/10/10, 13:04
Hei, hentet meg delebil til bilen min
skulle i hovedsak ha motor kun fra bilen og noe annet smått.
viste seg og være ac på delebilen. begge er samme årsmodell.(1994)
holder det og skifte vifte styringa inne i bilen og vifta. og legge opp rørene og slikt. så ledninger og slikt ligger klart?.
eller må jeg fløtte ledningsnette og styreenhetene fra delebilen over og?

Mvh Christian Petersen

ola normann
29/10/10, 17:50
Er nok en del mer du må flytte over, condenser (sitter utenfor radiatoren), tørkefilter, kompressor, evaporator (må ut med hele dashbordet for å komme til, denne varer ikke evig så ville vel anbefale å kjøpe denne ny), div rør og slanger. Er det elektronisk klimakontroll (ecc) på delebilen?

Hvordan det er med det elektriske aner jeg ikke.

pet90
30/10/10, 00:51
mest d elektriske jeg er nysgjerrig på.
om det er sensorer i tak, eller sidene som må over og slikt.
etter somvis man har auto justerings funksonen på så setter du graden til 22 f.eks
så ligger det vel noe sensorer i tak eller lignende?

ola normann
30/10/10, 13:30
Det skal vel sitte to tempfølere bak håndtaket i taket foran, og tempfølere i varmeappartat kanalene, solsensor på dashbordet + sikkert mye mer.

På biler med ecc så er det jo motorer på hvert ensete spjeld og varmtvannskranen, alt er elektronisk ikke noe mekankk med vaiere og stag.

Hvordan er det på bilen din?

Jeg har ikke skrudd noe særlig på dette selv, men har lest litt, så ikke ta alt jeg skriver som et fasit svar.

Edit:

Har en pdf med div info om ecc anlegget, husker ikke hvor jeg lastet den ned, men send en pm med mail adresse så kan jeg sende den.