PDA

Vis full versjon : benga eller bil lakk??



Arrnty90
28/10/10, 22:03
skal lakke bilen min invendig siden jeg skal ha bur!! så da lurer jeg på om jeg skal bruke benga eller vanlig bil lakk... benga reagerer vell ikkje så lett som vanlig bil lakk, tenker da på asvaltmatter tectyl rester i hulrom jeg ikkje kommer sjikeli til.. og bilen er svart blå..blir det dumt me kvit invendig?? kan godt ta svart/ svart matt.. noen som har noen mening?:)

kapli
28/10/10, 22:06
Billig og enkelt - benga,

Fin finish men dyrt - billakk.

Spørs jo åssen bil det er da, bruksbil, "morro"bil, rallycross??

Lundberg Performance
28/10/10, 22:25
Vis du ikke skal ha en bestemt bil-lakk kode, så er lastebil lakk et godt alternativ. De er i RAL-koder.

Sjekk http://www.norbond.no/

Arrnty90
29/10/10, 06:32
skal bli en sann "morro"bil:p
får bil lakk på jobben..men tror jeg går for svart matt benga:rolleyes:

saabfaen
08/11/10, 16:36
Ikke matt da iaf, kjett å dritt å holde reint da gitt.
Hadde heller gått for svart benga. Litt mer seigere å holdbar.
Men klart, grunnarbe er ett must. ikke puss=flass ettervært

ChrML
08/11/10, 16:38
Regner med at dette ikke er en sjelden bil eller en bil som skal lakkeres skikkelig senere? Isåfall er det bare å pøse på med benga hvis det skal være billig og enkelt for en herjebil.

Aartun
09/11/10, 16:52
Om du setter lakken i ei gryte med varmt vann litt før du påfører den så flyter bengalakken godt ut, så du kan få en grei finish med den også.

THolandsli
09/11/10, 18:19
Om du setter lakken i ei gryte med varmt vann litt før du påfører den så flyter bengalakken godt ut, så du kan få en grei finish med den også.

Dersom du skal rulle regner jeg med?

Min erfaring med benga og sprøyting er at den gir like bra flyt som billakk, kanskje litt mindre glans samt holdbarhet mtp. bleiking.
Bruker å blande 3:1 med benga og aceton før sprøyting.

Den dekker også sliperiper og feil i grunnarbeid mye bedre enn billakk.

På en annen side så må du ikke finne på å bruke benga dersom du har en bil som en eller annen gang skal restaureres evt. en sjelden bil som noen kan finne på å restaurere. Har selv slipt min Amazon ned til stålet pga. nettopp dette.

Aartun
09/11/10, 18:41
Dersom du skal rulle regner jeg med?

Min erfaring med benga og sprøyting er at den gir like bra flyt som billakk, kanskje litt mindre glans samt holdbarhet mtp. bleiking.
Bruker å blande 3:1 med benga og aceton før sprøyting.

Den dekker også sliperiper og feil i grunnarbeid mye bedre enn billakk.

Tenkte ved påføring med rulle ja. Kanskje ikke helt ideelt inni en bil :p

Er god styrke og dekkevne i bengalakken ja. god billiglakk, og om du ønsker bestemt farge så kan det jo som regel måles også, for å få tilsvarende.