PDA

Vis full versjon : Nye innlegg øverst + "mine innlegg"-funksjon



a|ex
13/12/09, 19:03
Heisann folkens, og takk for sist.

Det er et par ting jeg savner som gjør forumet mer takknemlig i bruk.

- At trådene vises med eldste innlegg øverst
- At man har en funksjon under "hurtiglenker" hvor man finner en liste over trådene man har deltatt i

Ellers lykke til med nytt forum ;)

Morgis
13/12/09, 19:40
Nye meldinger
øverst, ser faktisk ut til å fungere fint sålangt..

Agrostar
13/12/09, 22:07
Heisann folkens, og takk for sist.

Det er et par ting jeg savner som gjør forumet mer takknemlig i bruk.

- At trådene vises med eldste innlegg øverst
- At man har en funksjon under "hurtiglenker" hvor man finner en liste over trådene man har deltatt i

Ellers lykke til med nytt forum ;)

Det med innlegg kan du endre i kontrolpanelet :)

THolandsli
13/12/09, 23:16
Nå har jeg fikset slik at nye emner kommer øverst. Skal se litt på den "knappen".

a|ex
14/12/09, 01:04
Ja, en slik knapp er uvurdelig skal det være råd å finne tilbake til trådene man deltar i.

På flere andre forum vet jeg at man har bla. disse mulighetene under "hurtiglenker":

- Nye innlegg (alle nye innlegg siden sist man var aktiv)
- Tråder jeg har deltatt i (liste over trådene man har deltatt i med siste øverst)
- Mine tråder (tråder man selv har startet)
- Ubesvarte innlegg (tråder/innlegg ingen har svart på)

Som en midlertidig løsning kan man jo evt. gjøre det slik at man automatisk abonnerer på tråder man poster innlegg i eller starter, slik at man kan bruke "abonnementstråder".

Janus
14/12/09, 18:23
Det med innlegg kan du endre i kontrolpanelet :)

Yay, fant det! Takker :cool:

Joakim-G_R
19/12/09, 13:56
Nå har jeg fikset slik at nye emner kommer øverst. Skal se litt på den "knappen".

Hva er ståa med "nye innlegg" øverst? Inne i emnene? Syns det burde være standard, jeg vet jeg kan endre det selv, men det er mange forumbrukere som ikke er vant med denne rangeringen (da den er totalt ubrukelig, masse bilder og bla igjennom "feil vei", vi er da ikke såpass mange muslimer her at vi må lese forum som vi leser koranen?!)
Og sikkert mange som ikke er helt 100% datakyndige som får til dette.. Det burde være standard, ChrML kunne jo denne løsningen om dere ikke finner den selv.

THolandsli
19/12/09, 21:23
Har nå endret slik at eldste innlegg kommer først. Dette gjelder foreløpig bare for de som registrerer seg fra nå av.
Skal få endret slik at det blir standard på alle brukerne iløpet av få dager.
Vi må kjøre en "Execute SQL Query" for å endre eksisterende brukere. Det må utføres av Gaupe siden han sitter på de rettighetene.

Christian
19/12/09, 23:34
Men, er det forskjellige standarder utifra hvilket underforum man er i?
Hos meg er det di eldste trådene øverst, mens i andre underfora er di nyeste øverst..?

THolandsli
20/12/09, 00:18
Kikka gjennom instillingene på forumene nå, og alt ser ut til å være likt med unntak av 7/900 forumet som hadde en liten uregelmessighet. Det er endret nå.

Hvilke forum sikter du til? Kan det være at du har endret selv?

locked
20/12/09, 01:03
Det er jo rimelig håpløst å lese siste post først og så gå bakover i tid. Alle quote og svar/spørsmål som er stilt tidligere i tråden blir jo helt uten mening!

THolandsli
20/12/09, 14:14
Det er jo rimelig håpløst å lese siste post først og så gå bakover i tid. Alle quote og svar/spørsmål som er stilt tidligere i tråden blir jo helt uten mening!

Sliter du med det enda profilen din er innstilt på Eldste først?

Christian
20/12/09, 14:16
Kikka gjennom instillingene på forumene nå, og alt ser ut til å være likt med unntak av 7/900 forumet som hadde en liten uregelmessighet. Det er endret nå.

Hvilke forum sikter du til? Kan det være at du har endret selv?


Motor & gir er snudd for meg.
Jeg er ganske sikker på at jeg kun har endret til eldste først i innleggene, ikke trådene også.

THolandsli
20/12/09, 14:27
Motor & gir er snudd for meg.
Jeg er ganske sikker på at jeg kun har endret til eldste først i innleggene, ikke trådene også.

Du hadde rett. :) Foruminnstillingene var omvendt der. Skrik ut om det gjelder flere.

Lightyear
21/12/09, 01:31
"Mine tråder" blir omtrent som trådabonnement her, man kan velge hvilke tråder man skal abonnere på. Veldig greit å kunne melde seg ut av en tråd og kunne følge med på en tråd som man kanskje ikke har noe behov for å delta i ;)
Kan velge hvordan abonnent du vil være i en tråd hver gang du poster ett svar eller på linken trådverktøy

A