PDA

Vis full versjon : instrumentholder 850?



kimmern
27/10/10, 21:21
Noen som vet hvor man får tak i instrument holder for f.eks volt, ampere osv, som passer i i midten på dashbordet.. der hvor det kommer 2 stk kanaler for varmen.. hvis dere er med hvor jeg mener..?

mrstfu
28/10/10, 00:35
hvis du absolutt skal ha det her, kan du gjøre sånn som jeg har gjort, bare fjerne grillene foran luftuttaket, og sette instrumentet rett inn, et 52mm passer nydelig. Evt, hvis du skal ha mer enn 2, må du kappe bort skilleplata mellom luftuttakene. Deretter kan du vel alltids skjære til e bit med plast, og skvise inn der. Jeg har hvertfall aldri sett noen ferdig løsninger for instrumentplassering her.

kimmern
28/10/10, 16:45
hvis du absolutt skal ha det her, kan du gjøre sånn som jeg har gjort, bare fjerne grillene foran luftuttaket, og sette instrumentet rett inn, et 52mm passer nydelig. Evt, hvis du skal ha mer enn 2, må du kappe bort skilleplata mellom luftuttakene. Deretter kan du vel alltids skjære til e bit med plast, og skvise inn der. Jeg har hvertfall aldri sett noen ferdig løsninger for instrumentplassering her.

oki.. hva har du gjort rundt instrumentene da? hva har du dekt med?

mrstfu
28/10/10, 22:11
jeg har dytta instrumentet såpass langt bakover at grillen til luftuttaket dekker den, før hadde jeg ikke noe i det hele tatt.

ved å dytte den så langt bakover, mister du fort noe av muligheten til å vinkle luftstrømmen fra midtuttakene, da instrumentet ofte sperrer for vinkelendring på rillene. bryr ikke meg stort, bruker aldri motluft uansett. og det er en digg måte å gjøre det på, ser tallene uten større problemer (voltmeter) og det ser originalt ut når lyset i instrumentet ikke er på.

skal du skjære til i plast og lage deksel, bruk en bit med 2-3mm ABS, GO NUTS på en hagestol, skjærefjøl, gammal TV, whatever, og lakk det svart etterpå.

Morgis
28/10/10, 23:02
Noe slik: http://forum.vccn.no/showpost.php?p=68603&postcount=174
?

Instrumentholder for 3 52mm klokker som er til enkelDIN hull kan du kjøpe fra Kodja på forumet. de passer veldig bra der, men litt modifikasjon må til.

mrstfu
29/10/10, 00:08
heh, kanskje det er noe å tenke på... hva anbefales til en sugis a? jeg må ha voltmeter, men oljetemp og trykk er kanskje noe?

er det giver til noen av de originalt på bilen?