PDA

Vis full versjon : Passer servopumpen fra en 2.4 D til en D5 2002- S60



Stig-Arne
27/10/10, 18:08
Hei.

Faderen sliter med at servopumpen har begynt å lage ulyder og er på utkikk etter en brukt pumpe.
Har funnet 1 pumpe som har stått på en 2.4 D motor. Passer denne på D5 motoren på 163 hk ?

Evt. er det samme pumpe på alle modeller, bensin som diesel ? Finner mange pumper som sitter på bensinmotorer.

Har andre vært borti dette problemet med ulyder i servopumpen ? Er 90% sikker på det er servopumpen, ikke helt lett å finne ut av når bilen går.

locked
27/10/10, 18:57
2.4D og D5 er samme motor så det passer nesten 100% sikkert.

Black Edition
27/10/10, 19:57
Vet ikke hvordan det er på Volvo,men på gamle Forden min var det forskjell på servopumper til diesel og bensinmodeller. Er på usikker grunn,men det er mulig at forskjellen kun var størrelsen på reimhjulet.

aarnes
28/10/10, 09:03
Vet ikke hvordan det er på Volvo,men på gamle Forden min var det forskjell på servopumper til diesel og bensinmodeller. Er på usikker grunn,men det er mulig at forskjellen kun var størrelsen på reimhjulet.

Men her er det snakk om to dieselmodeller. en med 136hk og en med 163.
såvidt jeg vet - fra 2002 er det identisk motor og utstyr på D5 og 2.4D - eneste forskjellen er software på bilen. derfor får du like mye ut av en 2.4D når du chipper den - som når du chipper en D5. (urelevant)

Så ja- jeg er også rimelig sikker påat dette går om hverandre.
Sjekk for sikkerhetsskyld om det er samme delenummer