PDA

Vis full versjon : 3" JT til 940 med FB



fink
27/10/10, 17:54
Jeg har en 940SE med FB motor. Jeg har planer om å turbokonvertere bilen en gang i fremtiden, men inntil da ønsker jeg å montere 3" JT eksos.
Etter som jeg har skjønt så finnes det ikke komplett JT til 940 UTEN turbo? Passer 740 rett på?
Men siden jeg skal ha turbo etterhvert, hadde det vært fint å slippe å kjøpe 2 komplette sett.
Kan jeg kjøpe JT til 940 TURBO, for så å bruke orginalt ned til kat, og resten av turboanlegget fra kat og ut bak?
Eller vil katen sitte lenger fremover/bakover med komplett turboanlegg?

245 gl
27/10/10, 17:57
Min bror kjører 940 med FB og 3 JT halvsats...mener han tok kontakt med pedersens racing og så kunne de skaffe...var vel i 05 dette ble kjøpt da, så kan jo være det er blitt gjort endringer...

metrakit
27/10/10, 18:02
om du uansett skal ha turbo ville eg ha kjøpt helsats (om økonomien er der) og brukt det som halvsats intill turbo kommer og for å så sette resten på igjenn:P

fink
27/10/10, 18:04
om du uansett skal ha turbo ville eg ha kjøpt helsats (om økonomien er der) og brukt det som halvsats intill turbo kommer og for å så sette resten på igjenn:P

Ja! Det tenkte jeg også var lurt. Men, som jeg skrev i tråden; Vil jeg kunne bruke bare halvparten? Eller vil det bli feil med lengden?

metrakit
27/10/10, 19:39
vet ikkje kor det går med lengden osv men om du er litt hendig kapper du litt på org røret og skaffer eit sjøte muffe så skal det nokk gå ( dette vet eg ikkje hel 100%) men eg ville prøvd det:P

fink
27/10/10, 20:12
vet ikkje kor det går med lengden osv men om du er litt hendig kapper du litt på org røret og skaffer eit sjøte muffe så skal det nokk gå ( dette vet eg ikkje hel 100%) men eg ville prøvd det:P

Følger jo med skjøtemuffe som er ment å bruke med ORG. kat.

fink
28/10/10, 11:55
Noen som har en idè om hva som lønner seg?

245racing
28/10/10, 12:00
eller bare kjøpe 3'' rør på biltema å lage selv :p ?

gull pilen
28/10/10, 17:28
hvis bilen er senket(og litt seget på fjørene) kan du nesten likegodt bygge deg eksos for man må kappe og styre med jt anlegget for å få bra passform på det uansett....

oar83
28/10/10, 17:36
Et lite stikkord: Rustfritt!

Angra fortsatt at eg ikkje kjøpte rustfritt med engang. Visst ikkje du har stort behov for nytt eksosanlegg umiddelbart hadde eg heller venta og køyrt orginalt enn så lenge....

Har i seinare tid avtalt med en kamerat at han skal lage eksosanlegg i rustfritt så lenge eg kjøper inn det nødvendige.