PDA

Vis full versjon : 760 instrumenter



olekr93
27/10/10, 09:50
hei.

jeg trenger hjelp til å få koblet til 760 instrumentene til 740in min. men jeg vuderer også og sette i et 940 instrument hvis dette passer. er det noen som vet om 760 instrumenter og 940 instrumenter passer over ens? passer 940 instrument i 760 dasjbord?

R.G
27/10/10, 10:30
760 og 940 har like instrument sånn formmessig så det påsser i dash, men er mye forskjellige kontakter ute å går

olekr93
27/10/10, 10:45
kontaktene er ikke noe problem men. det er å få koblet sammen det som står i bilen og kontaktene.

R.G
27/10/10, 15:12
blir en del klipp å lim for att du skal få alt til å virke

olekr93
27/10/10, 18:30
ja. men det er jo personer som har fått det til før så hvorfor ikke jeg:P

R.G
27/10/10, 20:08
gjort det i mange biler jeg å:P må fram med el skjema og titte over.

når du skal bruke di instrumenta der må du også bytte temp føler på motor for instrument, grunnet må ha temp føler med to poler (din bil med 230a hvis jeg ikke har fått med meg feil har temp føler med en pol (ledning) mener jeg,

mulig du må også bytte tankarmatur pga er forskjell for att tanknål skal virke,
er to typer
1: sånn eldre type med liten golfball som sitter i enden på liten stang som flyter med bensin, (type tanknål som siger opp når du setter på tenning)

2: flottør som går i ett rør, (type tanknål som går spretter rett opp når du setter på tenning)

må ha den flottør som går i ett rør altså alternativ 2.

bakaksel:
bakaksel føler og triggerhjul på for speedometer må stemme overens med instrumentet.

turteller i instrument må være for 4 syl motor

resten er bare å finne ut til varselpærer osv

er mye forskjeller ute å går når man først setter seg i det og drivi med forskjellige volvor. så blir litt jobb detta der når det er en eldre 740.....

R.G
27/10/10, 20:12
var å så på prosjekttråden din nå, du har 740 av eldste utgave, da må tankarmatur byttes for att nål ska virke, samme bakaksel grunnet du har på den feil føler og triggerhjul, du har vel 12 tagger om jeg ikke husker feil og må ha hele opplegget for 48, pluss tempføler